Gå til innhold

Problemer med sentrallås/alarm på E38

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter litt med at når jeg har kjørt lenger turer (25-30 minutter), så låser ikke bilen når jeg trykker på Lock-knappen. Det eneste som skjer er at alarmen går på, og at interiørlyset blir stående på. Eneste måten å få låst på er da å trykke Lock igjen - da går alarmen, og så låse opp og igjen. Da er alt OK. På småturer skjer det som oftest ikke.

Uavhengig av det andre; noen ganger låser den (eller låser opp) alle dører bortsett fra førerdøra. Da er det bare å låse opp og igjen..

Noen som har vært borti lignende på E38/E39?

Skrevet

Bytta batteri i begge nøklene i går - og begge problemene var helt borte i dag, så får håpe det fortsetter slik. Har hørt at dårlig batteri i nøklene kan gi litt merkelige symptomer - og når instrumentpanelet i tillegg sa fra om at det var dårlig batteri på nøkkelen var det jo bare å bytte.

Selv om jeg var rask nok til å bytte batteri, så reprogrammerte jeg nøklene for sikkerhetsskyld. Både for feilene over og i håp om at de skal skifte handshake eller noe sånt i forhold til at det er nykjøpt bil. Det kan jo finnes nøkler jeg ikke vet om..

Skrevet

Nei, kode ny nøkkel gjør du ved å låse opp, sette deg inn i bilen, lukke alle dører, slå på og av tenninga, ta nøkkelen ut av tenninga, holde inne unlock og trykke lock tre ganger (mens du holder inne unlock). Når du slipper opp unlock igjen kvitterer bilen med å låse opp dørene igjen. Så tar du neste nøkkel rett etterpå, samme prosedyre med unlock og lock (ikke tenninga).

Dette er ihvertfall måten å kode en ny nøkkel på, og jeg tror den endrer noe på handshake og slike ting, men er ikke sikker. Hadde jo vært fint å få bort muligheten for at andre nøkler som har vært brukt på bilen tidligere fortsatt fungerer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...