Gå til innhold

Bensin lukt av motorolje. M20B20

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skrudde av påfyllingslokket i går og kjente noe som kan minne om bensin lukt.

Har vært på tanken kanskje dårlig komp (ikke skjekket dette) men kan ikke tro det da bilen overhodet ikke fjusker og den drar/går som ett skudd. Har og tenkt på "overmating" av bensin, men den ryker ikke svart og bensintrykksregulatoren fungerer som den skal (har en 3 bars pumpe, det bare ble sånn av diverse grunner. Bensintrykksregulatoren er på 2.5 dermed blir det riktig..)

Ved gjennomkaldmotor (over natten) så står den og jager de første 20 sekundene for så og finne sitt rette turtall, dette trodde nå jeg bare hadde med kaldstarten å gjøre for dette skjer ikke ved noen andre tilfeller.

Den går og rent å pent på tomgang og ved pådrag. Så da er mine spørsmål, ved bensin i oljen, ville ikke det blitt mer eller mindre enn annen farge på oljen da? Som ved vann i olje.

Noen med gode forslag eller som kan tro at jeg kanskje har ressonert meg feil i dette tilfelle?

Skrevet

Slitte stempelringer kanskje.. Ellers blir det vel slik ved mye småkjøring..

Uansett ikke noe å rope ulv ulv for tror jeg.. Men skader ikke å sjekke ut problemet.. Min lukter det også bensin av olja på, og jeg har fin komp. og nylig overhalt topp...

Correct me if I'm wrong..

Skrevet

Mye småkjøring kan resultere i bensin i olje ja.

Men skal ikke mye til før det lukter bensin da.

Det som er etter mitt skjønn viktig ved mye småkjøring er og overdrive skift intervallen på oljen.

Og nei...

Bensin i oljen ser ikke ut som den gjør om det var vann i den.

Får man nok bensin i oljen så blir den bare tynnere og blir lysere i frgen, men her igjen skal det en del bensin til når det gjelder farge.

Oljen mister nok ganske fort en del av egenskapene sine ved uttynning med bensin, så direkte sunt vil jeg ikke si det er, men mer "normalt" enn hva mange vil tro.

Overdrevet fet blanding er ikke heldig med tanke på oljen rett og slett.

Derfor vi med snikturbobygg bytter olje ved 2500-3000 km.

Skrevet

helt riktig at det blir bensin lukt av oljen ved småkjøring . det har eg erfart med min da eg har mye småkjøring ,men nå har eg en del langkjøring og merker forskjell på lukten på oljen. eg skifter olje hver 5000 :D

Skrevet

Første gang jeg merker det (blitt mye småkjøring i det siste) og ville vell skjekke om noen hadde erfaring med dette. Det ser jeg at det er fler som har. Skal ta en komp test i mårra for å skjekke, men har ikke trua på at det er noe å skrike over der. Skal nå nevnes at motoren har stått en stund (hvor lenge er for meg uvisst) og har vært på tanken at det kan ha noe med avleiringer og drit i motoren å gjøre, da motoren har gått 5000 etter at den stod en stund. (gikk 1000 med første olja jeg fylte på, gått 4000 med oljen som er på nå).

Takker for tilbakemelding

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...