///Mysild Skrevet November 19, 2007 Skrevet November 19, 2007 hei, lurer på om hvordan man kan se om ei bak klokke er "sperre" eller ikke... står det no nr, evt hvor?
LodeRunner Skrevet November 19, 2007 Skrevet November 19, 2007 Du kan jo finne deg en grusvei, spinne litt og se om du får 2 like spor
///Mysild Skrevet November 19, 2007 Forfatter Skrevet November 19, 2007 ja, men når den ligger i ei eske på ganga her, så gidder jeg ikke kjøpe mellomaksel og montere alt før jeg finner ut av at den ikke sperrer, petter smart hehe...
Ole@Automote Skrevet November 19, 2007 Skrevet November 19, 2007 En bil med sperre tar piruetter på asfalt uten å kny mens en uten har problemer for den vil spinne på ett hjul eller du kan jekke opp ene siden og prøve å dreie rundt hjulet De fleste som tror de har sperre har det ikke! Har du sperre så veit du det som regel
e30 tic Skrevet November 19, 2007 Skrevet November 19, 2007 Du kan jo finne deg en grusvei, spinne litt og se om du får 2 like spor saklig .. har du lameldiff legger den 2 sorte på tørr asfalt om den er i orden. på ene bolten på baklokket sitter det normalt et lite merkeskilt som oppgir utveksling. er det merket en S til slutt har du lamell diff. er også merket på toppen av huset om den ligger løst så du kommer til å får sett. om du ikke finner noe merke skilt så jekker du opp et hjul å forsøker å "tørne" det andre hjulet så merker du fort hvilken diff du har. fant ikke bilde i farte dessverre.
Ballder Skrevet November 19, 2007 Skrevet November 19, 2007 En bil med sperre tar piruetter på asfalt uten å kny mens en uten har problemer for den vil spinne på ett hjul eller du kan jekke opp ene siden og prøve å dreie rundt hjulet De fleste som tror de har sperre har det ikke! Har du sperre så veit du det som regel En liten fordel og lese litt mer enn de tre første ordene i en tråd før man svarer kanskje?
Ballder Skrevet November 19, 2007 Skrevet November 19, 2007 Hva faan skal han med jekk for og sjekke om det er diffbrems på en diff klump som ligger på gulvet da?? Hold igjen den biten som mellomaksel skal skrues fast i og vri den ene utgående aksel rundt. Går den andre utgående aksel rundt motsatt vei av den veien du vrir så er det en åpen diff, eller deffekt diffbrems...
///Mysild Skrevet November 19, 2007 Forfatter Skrevet November 19, 2007 okey takk for et saklig svar ballder
Ballder Skrevet November 19, 2007 Skrevet November 19, 2007 okey takk for et saklig svar ballder Hehe. Ja, kom ikke her og si jeg ikke prøvde. Er som noen nevner mulig og se det på merking/nummer også, men jeg har ikke peil på hva det nummeret skal inneholde. Ser nå at jeg glemte og si at om den går motsatt vei uten merkbar motstand så er det uten brems.. Må du ta i en hel del så er det brems inni der.
///Mysild Skrevet November 19, 2007 Forfatter Skrevet November 19, 2007 hehe... har tatt en telefon til en som skal undersøke litt så finner nok ut av noe...
Ballder Skrevet November 19, 2007 Skrevet November 19, 2007 Ordner seg nok. Se siste setning i forrige innlegget mitt. Litt vesentlig det der da.
///Mysild Skrevet November 19, 2007 Forfatter Skrevet November 19, 2007 jepp.... holder godt igjen så det lover jo godt
///Mysild Skrevet November 19, 2007 Forfatter Skrevet November 19, 2007 menne, noen som har et nummer slik at jeg kan finne det ut litt på egenhånd?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå