Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja, men når den ligger i ei eske på ganga her, så gidder jeg ikke kjøpe mellomaksel og montere alt før jeg finner ut av at den ikke sperrer, petter smart :-P hehe...

Skrevet

En bil med sperre tar piruetter på asfalt uten å kny mens en uten har problemer for den vil spinne på ett hjul :lol:

eller du kan jekke opp ene siden og prøve å dreie rundt hjulet :wink:

De fleste som tror de har sperre har det ikke! Har du sperre så veit du det som regel :wink:

Skrevet
Du kan jo finne deg en grusvei, spinne litt og se om du får 2 like spor ;)

saklig :lol: .. har du lameldiff legger den 2 sorte på tørr asfalt om den er i orden. :wink:

på ene bolten på baklokket sitter det normalt et lite merkeskilt som oppgir utveksling. er det merket en S til slutt har du lamell diff.

er også merket på toppen av huset om den ligger løst så du kommer til å får sett.

om du ikke finner noe merke skilt så jekker du opp et hjul å forsøker å "tørne" det andre hjulet så merker du fort hvilken diff du har.

fant ikke bilde i farte dessverre.

Skrevet
En bil med sperre tar piruetter på asfalt uten å kny mens en uten har problemer for den vil spinne på ett hjul :lol:

eller du kan jekke opp ene siden og prøve å dreie rundt hjulet :wink:

De fleste som tror de har sperre har det ikke! Har du sperre så veit du det som regel :wink:

En liten fordel og lese litt mer enn de tre første ordene i en tråd før man svarer kanskje? :shock:

Skrevet

Hva faan skal han med jekk for og sjekke om det er diffbrems på en diff klump som ligger på gulvet da??

Hold igjen den biten som mellomaksel skal skrues fast i og vri den ene utgående aksel rundt.

Går den andre utgående aksel rundt motsatt vei av den veien du vrir så er det en åpen diff, eller deffekt diffbrems...

Skrevet
okey :-)

takk for et saklig svar ballder ;-)

Hehe.

Ja, kom ikke her og si jeg ikke prøvde. :lol:

Er som noen nevner mulig og se det på merking/nummer også, men jeg har ikke peil på hva det nummeret skal inneholde.

Ser nå at jeg glemte og si at om den går motsatt vei uten merkbar motstand så er det uten brems..

Må du ta i en hel del så er det brems inni der. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...