DanH Skrevet November 19, 2007 Skrevet November 19, 2007 Hva skjer med TVèn min når det nye digitale bakkenettet trer til for fullt og det gamle faller ut? Det vil jo være krise for Barne TV i bilen
ErikS Skrevet November 19, 2007 Skrevet November 19, 2007 Dette har vært oppe til diskusjon før: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=51322&highligh Men du må da ha en DVB-T- tuner i bilen din. På linken under står det litt om en slik. Da skal man i teorien få inn NRK 1, 2, 3 & TV-2 gratis. http://www.dension4u.de/shop/product_info.php?cPath=130&products_id=2027
KAHenriksen Skrevet November 19, 2007 Skrevet November 19, 2007 tv2 er ikke en gratiskanal lenger. da må du ha et kort (og betale kortleie). du får inn nrk 1, 2, 3 og super (fra og med desember) gratis (hvis du har en dekoder). ellers så kan du jo bruke den antenna du har nå fram til det analoge bakkenettet blir slått av. (02.2009 i oppland). du er avhengig av å være et sted hvor det er dekning på tv2 for å kunne få inn noe i det hele tatt, da frekvensen som riksTV sender på ligger i nærheten av tv2 sin frekvens.
D.C.V Skrevet November 19, 2007 Skrevet November 19, 2007 Det blir nok parabol på meg når det analoge nette forsvinner
KAHenriksen Skrevet November 19, 2007 Skrevet November 19, 2007 parabol er fint, ikke så dyrt som det en gang var. vi selger både rikstv og canal digital på jobb. der er altså 22 kr dyrere det første året for parabol men da får du til gjengjeld ca dobbelt så mange kanaler, en garanti for at forholdet er bra (så fremt du ikke har trær helt oppi husveggen) og mulighet for HDkanaler. dette ble noe OT...
Gunnar Skrevet November 19, 2007 Skrevet November 19, 2007 parabol er fint, ikke så dyrt som det en gang var. vi selger både rikstv og canal digital på jobb. der er altså 22 kr dyrere det første året for parabol men da får du til gjengjeld ca dobbelt så mange kanaler, en garanti for at forholdet er bra (så fremt du ikke har trær helt oppi husveggen) og mulighet for HDkanaler. dette ble noe OT... Problemet med parabol er at man får enten eller. Canal Digital mangler kanaler jeg vil ha, og det samme gjør Viasat. Da gidder jeg ikke betale dobbelt, og det er grunnen til at vi ikke har hatt parabol her hos oss. Vi kjørte vanlig antenne helt til det digitale bakkenettet åpnet, og har hatt RiksTV siden da. Både jeg og madammen er kjempefornøyd! Får alle kanalene vi vil ha på et abonnement. Eneste jeg misliker med slike abonnement er at man må betale for hvert TV..
Andreas 750iL Skrevet November 19, 2007 Skrevet November 19, 2007 Man må vel ha en dekoder som tar mpeg 4 og ikke mpeg 2 som kjøres i tyskland og de andre landene med digitat bakkenet. Å den må ha kortleser. Pioneer er ute med en som heter GEX-500DVB men den kører bare mpeg 2. Siden det er bare Norge som kjører på mpeg 4 så må vi vel vente på en mobil tuner som tar det. edit.. Har enda tilgode å finne en tuner som tar mpeg 4... Moen andre som kan lete å...
KAHenriksen Skrevet November 19, 2007 Skrevet November 19, 2007 parabol er fint, ikke så dyrt som det en gang var. vi selger både rikstv og canal digital på jobb. der er altså 22 kr dyrere det første året for parabol men da får du til gjengjeld ca dobbelt så mange kanaler, en garanti for at forholdet er bra (så fremt du ikke har trær helt oppi husveggen) og mulighet for HDkanaler. dette ble noe OT... Problemet med parabol er at man får enten eller. Canal Digital mangler kanaler jeg vil ha, og det samme gjør Viasat. Da gidder jeg ikke betale dobbelt, og det er grunnen til at vi ikke har hatt parabol her hos oss. Vi kjørte vanlig antenne helt til det digitale bakkenettet åpnet, og har hatt RiksTV siden da. Både jeg og madammen er kjempefornøyd! Får alle kanalene vi vil ha på et abonnement. Eneste jeg misliker med slike abonnement er at man må betale for hvert TV.. det er sant. veldig kjedelig å ikke kunne ha både tv3/tv1000 og canal+. men alt håp er ikke ute, det snakkes lavt om at det nå skal komme pakker med begge abn til hyggelige priser. er ikke helt sikker på hvordan det foregår, men det hadde jo vært ypperlig. edit: ang mpeg4, 12v-220v adapter og en vanlig sagem/grundig dekoder gjør jo jobben om man kan finne plass.
DanH Skrevet November 20, 2007 Forfatter Skrevet November 20, 2007 Finnes det ikke andre alternativer, for å få TV`en i bilen til å virke, enn å montere en stor kvasi dekoder? En liten dubeditt eller noe slikt?
wicky124 Skrevet November 20, 2007 Skrevet November 20, 2007 Finnes det ikke andre alternativer, for å få TV`en i bilen til å virke, enn å montere en stor kvasi dekoder? En liten dubeditt eller noe slikt? kommer sikkert en fm-sender eller no om ikke så altfor lenge...hehe..
jolly Skrevet November 20, 2007 Skrevet November 20, 2007 Det blir nok parabol på meg når det analoge nette forsvinner Bytte ut haifinne antenne bakerst på taket da... Blir ikke pent det altså... Sorry men jeg kunne ikke dy meg.
KAHenriksen Skrevet November 20, 2007 Skrevet November 20, 2007 du kan jo prøve å kjøpe en dekoder, plukke ut innmaten og sette den sammen i ny og mindre utgave... men da sier jeg bare lykke til. jeg ville ventet og sett hva som kommer. det vil neppe bli færre dekodere på markedet etterhvert som vi nærmer oss 2009.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå