Singda Skrevet November 19, 2007 Skrevet November 19, 2007 Driver nå å skifter toppakning på motoren min nå, Har ikke fått av toppen enda,skal gjøre det imorgen Men er redd for at kansje toppen er sprukket,noe som jeg ikke veit enda. Det jeg lurer på om isåfall vist den er sprekk,kan jeg se sprekken? Har hørt om at det går ant å trykkteste toppen eller noe, Grunnen til at jeg er litt mistenksom at den er sprukket er fordi den har gått varm et par ganger (kokt) så har jeg kjørt en stund med varm motor fordi jeg var et stykke unna Huset. Så hvor isåfall blir det sprekk? takk for svar : )
BreitBau Skrevet November 19, 2007 Skrevet November 19, 2007 I noen tilfeller vil du kunne se sprekker ved kanalene.. Er sjelden toppen bare sprekker innvendig. Som regel følger sprekken med kanalen helt ut... Kan selvfølgelig være vanskelig å se.. Røntgen er jo en enkel måte å avklare dette på,.. Om du ikke helte kalt vann på moteren så tror jeg du heller skal være redd for at du må plane den...
Fliid Skrevet November 19, 2007 Skrevet November 19, 2007 Trøkktesting kan du få de som planer topp til og gjøre. Den er sikkert ikke sprukket, er nok bare skeiv Planing og trykktesting ville vært lurt;)
Singda Skrevet November 19, 2007 Forfatter Skrevet November 19, 2007 Okey, skjønner Å planslipe toppen skal jeg uansett : ) veit ikke hvor mye det vill koste å trykkteste den å planslipe i samme slengen jeg? Noe annet jeg bør gjøre når jeg er av med toppen som fks noe med ventilene osv?
BreitBau Skrevet November 19, 2007 Skrevet November 19, 2007 kan jo porte den og slipe ventiler.. Men liten vits om du ikke har tenkt å gjøre noe mer...
Fliid Skrevet November 19, 2007 Skrevet November 19, 2007 Okey, skjønnerÅ planslipe toppen skal jeg uansett : ) veit ikke hvor mye det vill koste å trykkteste den å planslipe i samme slengen jeg? Noe annet jeg bør gjøre når jeg er av med toppen som fks noe med ventilene osv? Tja, tror jamtvedt her i Skien tar 2.500,- for trykktesting, planing, demontering/montering. Da leverer man bare toppen med pluggene ute. Ikke værre.. Nei, jeg ville ikke gjort en drtt med ventilene. Toppen blir vasket osv, så lenge kam osv fungerer godt nå (som jeg regner med de gjør) så ville jeg gitt rett og slett faen. Kan godt hende jeg er på jordet mtp. prisen her, men trodde nå det var det:P hehe, sikkert fler med flere erfaringer her (en stund siden jeg gjorde dette og husker ikke helt hvor mye jeg betalte)
Singda Skrevet November 19, 2007 Forfatter Skrevet November 19, 2007 skjønner, tenkte å skifte til en forsterket pakning som er like tykk som org pakningen så jeg kan kjøre på med mere trykk tenkte jeg. 0,8 bar max så mere bensin med noe form for tillegsprut/trykkbryter så tror jeg lar ventilene være ifred, veit ikke om jeg gidder å skifte ventiltetningene heller,tror det er sinnsykt mye jobb..
Fliid Skrevet November 19, 2007 Skrevet November 19, 2007 neeeeida. Rett verktøy hjelper deg godt på vei;) Og en god Haynes bok, komplett pakningssett til toppen er ett meget lurt valg
Singda Skrevet November 19, 2007 Forfatter Skrevet November 19, 2007 har ikke haynes bok,veit ikke hvor jeg kan få kjøpt heller;S prøvd å søkt på nettet men ikke til noe hjelp må jo bytte en og en ventil,det er jo 24 ventiltetninger så blir noe skruing;P
Azeton Skrevet November 20, 2007 Skrevet November 20, 2007 Ska mye til for at du skal se noe sprekk. etter trykktesting ble jeg vist en sprekk som jeg så vidt fant igjen dagen etter på. klarte det etter å stirret i samme forbrenningsrom i 5min. Du kan jo også se etter klare merket etter at det har hoppet over på toppakning. Trykktesting er uansett anbefalt
Singda Skrevet November 20, 2007 Forfatter Skrevet November 20, 2007 mhm, tror nokk jeg skal trykkteste ja, men må jeg av med kammene når jeg leverer toppen?
Fliid Skrevet November 20, 2007 Skrevet November 20, 2007 nei. kjøper du komplett pakningssett og leverer dette sammen med toppen så er det vanlige (etter min erfaring) at kam osv blir demontert hos han som skal gjøre planingen og trykktestingen. Samt ventiltettningene blir byttet osv. Ta av toppen, skru ut pluggene, lever toppen med pakningssett.
Singda Skrevet November 20, 2007 Forfatter Skrevet November 20, 2007 Okey,MED pakningsett altså? må vell bare bli ventiltetningene og toppdekselpakning da? siden toppakningen skal jeg jo montere selv tenkte jeg å den har jeg ikke kjøpt enda,men har alt annet av pakninger da.
Fliid Skrevet November 20, 2007 Skrevet November 20, 2007 okei. Toppdeksel pakning, eksos/innsug og toppakning trenger du ikke å levere sammen med toppen. Ventiltettningene er veldig lurt å levere sammen med toppen ja. Men leverer du bare toppen så ordner fyren som gjør jobben tettningene, men det har det med at han tar mer for de enn en butikk ville gjort. Er bare en sånn gimmik tror jeg:P
Singda Skrevet November 20, 2007 Forfatter Skrevet November 20, 2007 skjønner;P skal ringe autotrim imorgen å høre me han jeg hvor mye han tar for planing,trykktesting og skifting av ventiler så kan jeg skrive det hær etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå