Gå til innhold

Godkjenning ang. ombygging

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et prosjekt på gang nå. Driver å bygger om en E36 320 til en 325. Er det noen som har noen papirer på hva som må gjøres for å få det godkjent??? Har hørt hos forhandler, de har ikke, har hørt på biltilsynet, de har ikke... Er litt vanskelig å bygge uten å ha noe å gå etter. En annen ting, noen som i stedet har papirer på hvor mye effekt jeg kan ha i en 320 med originale deler? På biltilsynet sa de at i stedet for å få godkjent den som en 325 så kan jeg få den godkjent som er 320 med 2.5L motor og mere effekt. Hadde vært fint hvis noen har noe jeg kan gå etter, eller noe jeg kan bruke som papir for å få den godkjent f.eks effekt papirer. Skal jeg få den godkjent som 325 burde den være original, det er den ikke. Sitter effektanlegg, grenrør, chip, og PipeCross filter... HJELP NOEN!!!

Skrevet

du har lov til å overskride effekten oppgitt i vognkort med 10%..

hvis du bytter til deler som er fra en 325, eller bedre. og har tuv på tingene som ikke er org, så skal det vel gå an å godkjenne ombyggingen?

Skrevet

Jeg har deler som er fra 325, men jeg hadde ikke tenkt å bytte mere enn det som er nødvendig. Derfor skulle jeg ha funnet ut hvilke deler som må byttes. Og en ting er at jeg har lov til å overskride med 10 %, en annen ting er hvor mye effekt som bilen er godkjent for med originaler deler. Slike som bremse f.eks, de er like på 320 og 325, derfor veit jeg at bremsene er godkjent for over 190 HK. Det er nesten 30 % mer...

Skrevet

stemmer det.. men andre ting som er annerledes er fjørbein osv..

om du har grenrør, kvasskam osv spiller ikke det noen rolle siden det ikke er snakk om vesentlig effektøkning..

gjør det som du hvertfall må gjøre, lever den inn når du mener du har byttet nok deler, og se hva de sier på trimmingen din hvis de i det heletatt finner ut at du har gjort noe..

tror ikke biltilsynet har bilen i benk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...