BmMm3 Skrevet November 20, 2007 Skrevet November 20, 2007 Når jeg starter motoren så er alt normalt.. men når jeg har kjørt 100 meter, så begynner ei gul oljelampe å lyse.. dette går bort etter ca. 10-20 sekunder.. har sjekket oljen, og den er på fullt.. bruker ingenting, og bilen er bare gått 100.000km.. det er snakk om en 2001 modell.. Når jeg ringte hava bil sa di bare at det var for lite olje på bilen og måtte etterfylle.. men det er jo ikke problemet da oljen faktisk er øverst på måleren.. så er det noen som vet hva dette kan være ?? Har selv lurt på om det er en påminnelse om en service eller noe slikt.. men har aldri opplevd det før, og har hatt samme type bil tidligere, og da heller ikke vært borti det.. så tips og svar taes gjerne imot
haugejan Skrevet November 20, 2007 Skrevet November 20, 2007 Dette er eit kjent problem. Hadde same på min. Det tyder på att oljenivåfølaren er defekt. Få BMW til å byte den ved neste oljeskift. Koster ca 1500 trur eg. Følg ekstra godt med på nivået, da du ikkje vil få varsling når nivået er for lavt.
BmMm3 Skrevet November 21, 2007 Forfatter Skrevet November 21, 2007 Dette problemet oppsto når det var veldig kaldt ute.. Sjekket oljenivået i går, og det er fortsatt på fullt.. og har i dag startet og slukket motoren veldig mange ganger uten at problemet er oppstått.. så kanskje problemet er vekke.. men skal få verkstedet til å sjekke det for sikkerhetsskyld på neste oljeservice.. Takk for svar.
BmMm3 Skrevet November 22, 2007 Forfatter Skrevet November 22, 2007 Ja, problemet kom igjen i dag.. da var faktisk bilen varm.. men det slutter å lyse etter 10 sekunder så kanke være store problemet.. hadde det vært oljepumpe eller no slikt, så hadde det vel lyst hele tiden, evnt. hele tiden på tomgang.. får bare få sjekket det på neste service.. er ikke lenge til den skal inn uansett..
Bonden Skrevet November 22, 2007 Skrevet November 22, 2007 Det er nok oljekvalitetsindikatoren i bunnpanna som er problemet ,har byttet dette på flere biler .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå