NSS Skrevet November 21, 2007 Skrevet November 21, 2007 Fikk litt problemer med bilen på vei til skole idag, plutselig lyste det rødt i dashboardet... Så åpnet jeg panseret og prøvde å lufte systemet(måtte gjøre dette maaange ganger på vei hjem) Det virker som at den ikke klarer å få nok væske fra radiatoren til motoren. Noen som vet hva som kan være galt? thermostat? vannpumpe? Takker for alle svar =)
E34_forever Skrevet November 21, 2007 Skrevet November 21, 2007 Eg har ein kompis så hadde ein M50B20 Den hadde problem med kjølinga, men han kjøpte seg ei ny vannpumpe på bilxtra for rundt 500kr og det fiksa problemet for han... Meir veit ikkje eg.
E34_forever Skrevet November 21, 2007 Skrevet November 21, 2007 Foresten. Eg hadde problem på min. M50B25. Der va termostaten gåen. Men den var sånt at temperaturen kunne variera steig og sank alt etter ka an følte for. Det er nå billiga og enklare og skifta termostat i første omgang. (80kr på biltema, funka den) Sjølv om det kan virka så det er vannpumpa. Du vett gjedna betre...
Dirty Skrevet November 21, 2007 Skrevet November 21, 2007 det første du må skjekke, er om den lekker i kjølesystemet ditt! slik at det blir forlite veske! har du varme i varmeaparatet?
NSS Skrevet November 21, 2007 Forfatter Skrevet November 21, 2007 det første du må skjekke, er om den lekker i kjølesystemet ditt! slik at det blir forlite veske!har du varme i varmeaparatet? Ja, og det driver å surkler noen ganger... Kanskje det er den som gjør det..?
Steffan C Skrevet November 21, 2007 Skrevet November 21, 2007 Enkleste måte å finne ut at vannpumpe er gåen, er å ta av lokk på radiator og øke turtall(ruse). Da skal det være en liten vannstråle øvers i radiatoren. Hvis ikke, så har du ikke sirkulasjon på kjølevannet ditt. Hvis du ikke har skifta vannpumpa så lenge du har hatt bilen, så vedder jeg en bugg på at den er gåen . Og OBS OBS, du har M52 blokk, som er av aluminium. Den er meget "følsom" for koking, så få fiksa dette fort ellers så kan det bli dyrt . Ny pumpe på BMW koster 6-700kr på BMW.
Bergen_ Skrevet November 21, 2007 Skrevet November 21, 2007 Har ein E39 520i sjølv som hadde samme problem. Måtte bytta både vannpumpe og termostat.
Fliid Skrevet November 21, 2007 Skrevet November 21, 2007 Kjenn på trykket på tur/retur på radiator, er de harde så kan du si det er snodig om det er vannpumpen. Da lukter det termostat
NSS Skrevet November 22, 2007 Forfatter Skrevet November 22, 2007 Hehe, da ble det ny vannpumpe da Skiftet thermostaten og den koker som en gud
Friksen Skrevet November 22, 2007 Skrevet November 22, 2007 samme me min gamle 528. hjalp me ny topp paknig te slutt.. blåste 2 radiatorer byttet vanpumpe/thermostat å slipesett te 2lapper så ble dyrt nok:( lykke te:)
NSS Skrevet November 23, 2007 Forfatter Skrevet November 23, 2007 NOOOOOOOOOOOOOOOOO! Jeg klarte å slå i stykker toppdekslet i forsøket å skru av viften! DRIT! Noen tips for å få av viften? Noen som vet hvor man får kjøpt toppdeksel på en lørdag? hehe
Steffan C Skrevet November 23, 2007 Skrevet November 23, 2007 Går ut for at du vet at vifta har links gjenger . Men utrolig kjedelig å slå i stykker en slik del på fredags ettermiddag. Søk på huggere, kansje det er noen i nærheten av deg som har det, og har oppe på lørdager.
NSS Skrevet November 23, 2007 Forfatter Skrevet November 23, 2007 Hehe, vet at den har links, men takk uansett Noen som har testet å tette slike ting med glassfiber/stålplast/karbonfiber..?
bjalle Skrevet November 24, 2007 Skrevet November 24, 2007 pakningen på toppdeksel og rundt tennplugghull må også byttes hvis du skifter toppdeksel,går ikke å få tett ved gjenbruk(egen erfaring)
bmwj Skrevet Desember 3, 2007 Skrevet Desember 3, 2007 Blåser nytt liv i denne tråden jeg Jeg har også problemer med min 97mod 520! Jeg tror det er toppakningen som er røket pga koking gjentatte ganger(sikkert vannpumpen), men man blir jo aldri helt sikker før man har spurt her inne òg Så; det kommer hvit "damprøyk" ut eksosen, det er antydning til vann i oljen og kjølevannet forsvinner etter hvert som jeg kjører... Kan det være det bare er vannpumpen som er gått an, og at den "presser" vannet "forbi" og videre ut av systemet? Jeg har mine tvil, men det er kjekt og høre andres meninger og erfaringer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå