Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Er det egentlig så veldig overraskende at en veldig dyr, veldig kraftig og lett bil setter en god rundetid?

Intresangt innlegg....

Dette var nytt for meg også, kult å se at du får det man betaler for. Selv om det er i pose å sekk :P

Skrevet

Pagani Zonda er etter min mening det råeste du kan få av ting som går på 4 hjul (ja jeg hadde valgt denne foran Bugatti Veyron).

Her er noen bilder jeg tok i geneve i vår.

mini_Geneve%20(216).JPG

mini_Geneve%20(217).JPG

mini_Geneve%20(218).JPG

mini_Geneve%20(219).JPG

mini_Geneve%20(214).JPG

mini_Geneve%20(215).JPG

Lamborghini Mucielago er også en av mine drømmebiler, men den var overaskende lav under taket. Jeg er 176, å satt å stanget hodet i takstolpen. (greit med VIP Pass hos lamborghini 8) )

mini_Geneve%20(102).JPG

Skrevet

Det er vel denne du tenker på Andersen.. :D

Greit, den er ikke en produksjonsbil, men med 200kg mer og drøyt 70 ferre hester, så står det respekt av den rundetiden der, ca 6 sec raskere en Zonda F!

Skrevet

Kan vell ikke si at jeg falt ut av stolen når jeg hørte at en kompromissløs supersports bil som zondan satt ny rekord for serieproduserte biler på ringen. Hadde vært noe annet med en serieprodusert BMW, da hadde jeg løfta på bryna 8)

Skrevet
Syns det er rart de setter rekorder nå, er da bedre å kjøre på sommern? Varmere asfalt og sånt?

Legg merke til at det er Nettavisen som bringer denne "nyheten". Rundetiden med Zonda F Clubsport ble satt i september og den er langt i fra noen ny rekord. Rekorden, selv om den ikke er godkjent av "Nurburgring Nordschlife" selv siden bilen var på engelske skilter, er satt den 28 sept. 2005 med en Radical SR8 med en sluttid på 6.55. Dette med en registrert bil på gatedekk. Denne utgaven hadde forøverig kun 360hk, Radical har nå kommet med en 455hk utgave av SR8.

6.45 anyone?

(Wiki-oversikt over raskeste runder med gatebiler.)

Skrevet

Det er jo hver sin mening, men jeg mener att dette ikke er en bil. Ja, du kan få skilter på den, men det er jo en ren banebil. Blir litt feil å sammenligne med biler med vanlig karosseri syntest jeg.

sr8_2008_red.jpg

Skrevet

Hva er definisjonen på et vanlig karosseri? Ville den kvalifisert i vanlig karroseri om det ble satt en regndråpecoupe på den og rensket vekk veltebøylen og støttestagene? Mest sannsynlig ville den vært raskere. Ja den er konstruert for "track day" og baneracing, men det forandrer ikke det faktum at den er fullt registrerbar og lovlig for vanlig vei. Jeg har til og med hatt en, vel og merke en SR3, bak meg på vei inn til Goodwood Festival of Speed.

Forresten, neste rekordgruser, Caporo's T1, kvalifiserer den til betegnelsen bil?

Skrevet

Selvsagt er det en bil. Burde kanskje skrevet "bil".

Får man skilter på den i Norge?

Jeg syntest det blir feil å sammenligne en slik bil med en vanlig serieprodusert bil/karosseri.

Det burde kanskje vært forskjellig klasser, men hvor grensen skal gå er sikkert vanskelig å finne/bli enige om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...