D.C.V Skrevet November 21, 2007 Skrevet November 21, 2007 Pagani Zonda F er den nye rekordholderen Her er link Dette er ihvertfall nytt for meg, vet ikke med dere
StianA Skrevet November 21, 2007 Skrevet November 21, 2007 var nytt for meg også men for et flaggskip da gitt:P
Hakon Skrevet November 21, 2007 Skrevet November 21, 2007 Er det egentlig så veldig overraskende at en veldig dyr, veldig kraftig og lett bil setter en god rundetid?
MPowered Skrevet November 21, 2007 Skrevet November 21, 2007 Er det egentlig så veldig overraskende at en veldig dyr, veldig kraftig og lett bil setter en god rundetid? Intresangt innlegg.... Dette var nytt for meg også, kult å se at du får det man betaler for. Selv om det er i pose å sekk
Tommy Skrevet November 21, 2007 Skrevet November 21, 2007 Pagani Zonda er etter min mening det råeste du kan få av ting som går på 4 hjul (ja jeg hadde valgt denne foran Bugatti Veyron). Her er noen bilder jeg tok i geneve i vår. Lamborghini Mucielago er også en av mine drømmebiler, men den var overaskende lav under taket. Jeg er 176, å satt å stanget hodet i takstolpen. (greit med VIP Pass hos lamborghini )
R Andersen Skrevet November 21, 2007 Skrevet November 21, 2007 Bare synd den blir slått av en viss CSL.. Vanvittig tøff bil!
Chriso Skrevet November 21, 2007 Skrevet November 21, 2007 Det er vel denne du tenker på Andersen.. Greit, den er ikke en produksjonsbil, men med 200kg mer og drøyt 70 ferre hester, så står det respekt av den rundetiden der, ca 6 sec raskere en Zonda F!
crizi Skrevet November 21, 2007 Skrevet November 21, 2007 Loaded bmw'n skal auksjoneres bort nå på bid2aid.com. alle pengene skal gå til veldedighet tror jeg. tøft å vinne den
D.C.V Skrevet November 21, 2007 Forfatter Skrevet November 21, 2007 Er karosseriet kun i karbon? Ser heftig ut i allefall
SteffenM2 Skrevet November 21, 2007 Skrevet November 21, 2007 Syns det er rart de setter rekorder nå, er da bedre å kjøre på sommern? Varmere asfalt og sånt? Kan hende de gjorde det, men for alt jeg vet så
Inline six Skrevet November 21, 2007 Skrevet November 21, 2007 Kan vell ikke si at jeg falt ut av stolen når jeg hørte at en kompromissløs supersports bil som zondan satt ny rekord for serieproduserte biler på ringen. Hadde vært noe annet med en serieprodusert BMW, da hadde jeg løfta på bryna
tre Skrevet November 21, 2007 Skrevet November 21, 2007 Syns det er rart de setter rekorder nå, er da bedre å kjøre på sommern? Varmere asfalt og sånt? Legg merke til at det er Nettavisen som bringer denne "nyheten". Rundetiden med Zonda F Clubsport ble satt i september og den er langt i fra noen ny rekord. Rekorden, selv om den ikke er godkjent av "Nurburgring Nordschlife" selv siden bilen var på engelske skilter, er satt den 28 sept. 2005 med en Radical SR8 med en sluttid på 6.55. Dette med en registrert bil på gatedekk. Denne utgaven hadde forøverig kun 360hk, Radical har nå kommet med en 455hk utgave av SR8. 6.45 anyone? (Wiki-oversikt over raskeste runder med gatebiler.)
R Andersen Skrevet November 22, 2007 Skrevet November 22, 2007 Det er jo hver sin mening, men jeg mener att dette ikke er en bil. Ja, du kan få skilter på den, men det er jo en ren banebil. Blir litt feil å sammenligne med biler med vanlig karosseri syntest jeg.
tre Skrevet November 22, 2007 Skrevet November 22, 2007 Hva er definisjonen på et vanlig karosseri? Ville den kvalifisert i vanlig karroseri om det ble satt en regndråpecoupe på den og rensket vekk veltebøylen og støttestagene? Mest sannsynlig ville den vært raskere. Ja den er konstruert for "track day" og baneracing, men det forandrer ikke det faktum at den er fullt registrerbar og lovlig for vanlig vei. Jeg har til og med hatt en, vel og merke en SR3, bak meg på vei inn til Goodwood Festival of Speed. Forresten, neste rekordgruser, Caporo's T1, kvalifiserer den til betegnelsen bil?
R Andersen Skrevet November 22, 2007 Skrevet November 22, 2007 Selvsagt er det en bil. Burde kanskje skrevet "bil". Får man skilter på den i Norge? Jeg syntest det blir feil å sammenligne en slik bil med en vanlig serieprodusert bil/karosseri. Det burde kanskje vært forskjellig klasser, men hvor grensen skal gå er sikkert vanskelig å finne/bli enige om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå