Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som veit hvor mye arbeid det er å sette i Sportskam i en M50B25 motor?? Hvis det er noen som har noe erfaring med det, kan dere legge ut fremgangsmåte? Kan også betale litt for at noen gjør det :P Har bare planer foreløbig, må høre litt rundt på arbeid, evt pris for arbeid...

Skrevet

Er uten vanos. Har lyst til å bytte til sportskam for å få litt bedre/jevnere drag på registeret. Da slipper jeg at bilen er nesten død opp til 4K, litt morsomere hvis den løsner litt tildligere. Blir liksom litt kvassere. Har chip, grenrør, effektanlegg, og pipecross luftfilter, så har lyst til å forsette litt videre med bygging... Skal være ærlig å si at jeg ikke har vært inne i motoren, så veit ikke hvilke av kammene som skal byttes, mente det bare var en kam der jeg...

Skrevet

jeg brukte ikke mer enn pipenøkkelsett og fastnøkkel for å demontere toppen på m30b35en min.. så tror ikke det skulle være noe behov for noe mer verktøy på din..

skaff ny toppakning. å plane den i samme slengen kan være lurt?

pass på at stempel 1 og 6 er i øverste posisjon, merk på regsterreimen og på hjulene hvor de sto i forhold til hverandre før demontering.

kan være lurt å merke reimen hvor den sto på veiven hvis den skulle dette av eller noe sånt?

straks du har tatt av toppen, spray alle overflater som ikke er lakkert med wd40 eller crc.. og dekk til blokken slik at du unngår støv osv..

kan tenke på om det er greit å bytte vannpumpe og reg reim i samme stund?

tror ikke det skulle være noe jeg har glemt eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...