Pestario Skrevet November 21, 2007 Skrevet November 21, 2007 Noen som veit hvor mye arbeid det er å sette i Sportskam i en M50B25 motor?? Hvis det er noen som har noe erfaring med det, kan dere legge ut fremgangsmåte? Kan også betale litt for at noen gjør det Har bare planer foreløbig, må høre litt rundt på arbeid, evt pris for arbeid...
Sir Hofstad Skrevet November 21, 2007 Skrevet November 21, 2007 Med vanos eller uten? Hvem av kammene tenkte du på? Hvorfor/hva er du ute etter?
Pestario Skrevet November 21, 2007 Forfatter Skrevet November 21, 2007 Er uten vanos. Har lyst til å bytte til sportskam for å få litt bedre/jevnere drag på registeret. Da slipper jeg at bilen er nesten død opp til 4K, litt morsomere hvis den løsner litt tildligere. Blir liksom litt kvassere. Har chip, grenrør, effektanlegg, og pipecross luftfilter, så har lyst til å forsette litt videre med bygging... Skal være ærlig å si at jeg ikke har vært inne i motoren, så veit ikke hvilke av kammene som skal byttes, mente det bare var en kam der jeg...
MPowered Skrevet November 21, 2007 Skrevet November 21, 2007 Du bør jo helst ha 2 da... å er vel ikke helt gratis de kammene heller
Pestario Skrevet November 21, 2007 Forfatter Skrevet November 21, 2007 Har funnet kam til ca 3300 på Schmiedmann... Mener det i hvertfall var ca 3300,-...
Hawkon88 Skrevet November 21, 2007 Skrevet November 21, 2007 er du litt nevenyttig bytter du kammer på en dag..
Pestario Skrevet November 21, 2007 Forfatter Skrevet November 21, 2007 Noen som har noen slags veiledning til det da? Hva slags verktøy er greit å ha, framgangsmåte, ekstradeler som kan være kjekt å ha??
Hawkon88 Skrevet November 21, 2007 Skrevet November 21, 2007 jeg brukte ikke mer enn pipenøkkelsett og fastnøkkel for å demontere toppen på m30b35en min.. så tror ikke det skulle være noe behov for noe mer verktøy på din.. skaff ny toppakning. å plane den i samme slengen kan være lurt? pass på at stempel 1 og 6 er i øverste posisjon, merk på regsterreimen og på hjulene hvor de sto i forhold til hverandre før demontering. kan være lurt å merke reimen hvor den sto på veiven hvis den skulle dette av eller noe sånt? straks du har tatt av toppen, spray alle overflater som ikke er lakkert med wd40 eller crc.. og dekk til blokken slik at du unngår støv osv.. kan tenke på om det er greit å bytte vannpumpe og reg reim i samme stund? tror ikke det skulle være noe jeg har glemt eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå