Pestario Skrevet November 21, 2007 Skrevet November 21, 2007 Har problemer med computeren i min E36. Den vil ikke vise noe. Det lyser i tastene og slik, men kommer ikke opp noe i displayet. Hender hvis batteriet har vært koblet av en stund at den kjører en halv sjekk på bilen, også blir det mørkt igjen... Hva er galt? Er det computeren som har gått?? Hvordan ser jeg forskjell på om det er den store eller den lille? Har bare sett en versjon. Dette er den som tar sjekk på hele bilen, har temp. måler, klokke på siden, og 5-6-7 taster under displayet som er avlangt. Fronten på den er omtrent på størrelse med en cd-spiller. Hvordan tar jeg den ut? Og en siste ting. Har akkurat byttet motor nå. Computeren gikk lenge før jeg byttet motor, så det har ikke noe å si. Men det jeg lurer på der, er hvordan det er med computer siden jeg har byttet hjerne også. Var en M50B20 som var i bilen, nå er det en M50B25 som sitter det. Må jeg ha en computer fra en 325 da?? Masse spørsmål her nå, og alle svar mottas med takk
-Sammy Skrevet November 21, 2007 Skrevet November 21, 2007 Hei, Størrelsen på computeren sier bare noe om hvor mange funksjoner den har. (også hvor mange knapper den har) Stor computer har vel 18 knapper Så har du en som er hakket mindre som har 11 tror jeg. En som har 7, og muligens en enda mindre som har 4. (tror jeg, er ikke 100% sikker på dette - men det er ikke vesentlig her) De er alle like store i fysiske mål. Computeren skal nok fungere selv om du har byttet motor. Jeg vet at displayet på disse har tendeser til å gå av og til. Men ettersom at den faktisk viser noe under den "halve testen" som du beskriver så vil jeg si at displayet fungerer. Du kunne prøvd å koblet den fra så den nullstiller seg da. Rett under computeren har du et hull du kan trykke den opp og ut med. (her ser du foresten den "store" versjonen, med 18 knapper) Så når du har fått vippet den ut, er det bare å koble fra ledningen(e) -der kan vere en eller to ledninger. Bare koble fra alt. Så lar du den vere frakoblet en stund, jeg vet ikke helt hvor lang tid den tar før den nullstiller seg så du får bare prøve deg frem. Når du får krav om å taste inn klokkeslett og dato har du fått nullstillt den. -Eventuellt tror jeg det skal virke å koble fra batteriet på bilen, i litt over et kvarter tror jeg. -Funker ikke noe av dette over, så kan du f.eks. teste en annen komputer i bilen din. Har du en kompis med e36 og sånn computer så er det fort gjort. (han må ikke ha akkurat samme som deg, men på den med 18 knapper kan det kanskje hende at den ikke vil funke i bilen din. Det vet jeg ikke.) Men de som har 11 knapper og mindre vil iallfall fungere. -Du kan jo også i samme slengen teste computeren din i den andre bilen. (her er foresten en guide på fixing av gåent display) http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=457171 Håper dette hjelper noe! m.v.h restify
Pestario Skrevet November 21, 2007 Forfatter Skrevet November 21, 2007 Kan sjekke det, men har hatt batteriet av i et par uker under ombyggning, og det hjalp ikke... Er forresten den pa bilde jeg har.
KAHenriksen Skrevet November 21, 2007 Skrevet November 21, 2007 noen som vet noe om pris på disse? da den med 7 knapper som sitter i min bil.
Magge Skrevet November 21, 2007 Skrevet November 21, 2007 Ikke meningen å stjele tråden. Men noen som har peiling om knappene skal lyse på kjørekomputeren i e34?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå