Gå til innhold

MID og Business CD spiller oppgradering


KBF
 Share

Anbefalte innlegg

Som topic sier så har jeg oppgradert fra Reverse RDS Kassett spiller til MID og Business CD spiller. Det gikk helt fint å bytte ut kompnentene og få ting på plass igjen.

Men så er da det store spørsmålet, hvorfor kan jeg ikke bruke de fleste av funksjonene på MID'n og hva er så grunnen til dette? Jeg har lyd i høytallerene og kan regulere volumet

Jeg kan faktisk ikke stille klokka eller bytte radio\cd spor etc..

Delene som er brukt:

BMW MID

BMW Business CD

Kabler(Radio adapter, adapter kabel fra Reverse til Business og kabel fra MID til sikringsboksen og til adapteren)

Alt er koblet i følge koblingsskjemaet som jeg fikk av GS. Men, det var et punkt der det var noe om noe koding, og det har jo ikke jeg mulighet til å gjøre her hjemme tror jeg.

Bilen er en E39 520 97.mod

Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener jeg leste en plass at det var snakk om en programering som måtte gjøres hos BMW. Jeg skal sjekke i morgen om jeg kan ha en lenke til dette på den andre dataen.

Ellers for du holde oss oppdatert på hvordan dette går. Har planer om å gjøre det samme når anledningen byr seg :)

På autopower.se kan du nok finne litt info om saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hele gikk veldig lett. Var bare til å ta ut den gamle enheten og koble fra. Legge to av ledningenen over til sikringsboksen i hanskerommet og koble de til. Etter det var det bare å koble de restrende to lednignene på rett plass. Sette på adapter kontakten og vips så er man ferdig

Ser ut som om jeg må få kodet min ja. Pokker også men det må jo gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har liggende en Business som jeg tenke å sette inn i stedet for Reversen, men Businessen har bare kassettspiller og iris displayet. Hadde vært kjekt med CD og mid når jeg først skal skifte, men ikke så lett å få tak i til en pris som passer min lommebok. Skal også sette inn en icelink-adapter for iPod, så det blir jo uansett en forbedring, og så slipper jeg å omprogramere for MID-display :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...