Hawkon88 Skrevet November 21, 2007 Share Skrevet November 21, 2007 jeg har et 335 prosjekt på gang.. hvor bilen opprinnelig er en 320. jeg har skaffa 325 kalippere, men disse passer ikke i 320 festene.. dvs jeg må ha braketter for å få de til å passe. jeg har tenkt litt- å funnet ut at jeg vil ha nytt senkesett etterhvert (kun fjører no) og hvis jeg da kjøper fjørbein til 325, vil disse være bolt-on sammen med 325 kalipperne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ADHD POWER Skrevet November 21, 2007 Share Skrevet November 21, 2007 det burde passe det da uten at jeg kan garantere for dette... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet November 21, 2007 Share Skrevet November 21, 2007 var veldig rart... har selv en 320 med 325 bremser, mine passet rett på... hadde ventilerte skiver fra før. ifølge delekatalogen er bremsene framme og bak lik, så lenge det er ventilerte skiver framme, og skiver bak. kalipperene er lik på 320 og 325 så lenge det er ventilerte skiver. fjørbeina kan være foskjellig diameter på, 45 mm på 320, og 51mm på 325... dette skal ikke ha noen innvirkning på festet på kalipperen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thorbis Skrevet November 21, 2007 Share Skrevet November 21, 2007 320 blei levert med og uten ventilerte skiver foran så kan nok hende du har feil kallipere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thorbis Skrevet November 21, 2007 Share Skrevet November 21, 2007 320 blei levert med og uten ventilerte skiver foran så kan nok hende du har feil kallipere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet November 21, 2007 Forfatter Share Skrevet November 21, 2007 ok. vet ikke hvilke skriver som sto på forran før. nå står det slissa og periforerte brembo skiver på.. men 325 ble KUN levert med ventilerte skiver? det vil si at det er samme kalippere som står på prefacelift og facelift? er prefacelift bil så er vel gjerne derfor kalipperne ikke passer på.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thorbis Skrevet November 21, 2007 Share Skrevet November 21, 2007 ja bremsene foran er like, men alle modeller under 320 og noen 320 utgaver ble levert med ikke ventilerte skiver foran, defor andre kallippere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet November 21, 2007 Forfatter Share Skrevet November 21, 2007 bak da? jeg har også tenkt å utvide bremsene hvis jeg finner ut at de er for dårlig/blir varm.. bør jeg bare kjøpe nytt senkesett og bremser samtidig? snakk om at jeg får bilen på veien 2-3mnd senere om jeg må vente på å få råd til nye bremser.. og prioritere nye bremser før bur og belter.. evt jeg kan kjøre med nye fjørbein framme som 325kalipperne passer på, og vente med å bytte bak til jeg har fått tak i komplett nytt bremsesett- og da bytte fjærer og dempere bak og bremser rundtom samtidig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thorbis Skrevet November 21, 2007 Share Skrevet November 21, 2007 med orginal 335 så holder det lenge med 325 bremser. bremsene kommer helt ann på hva du skal bruke bilen til. skal du ha raske rundetider trenger du gode bremser pga harde korte nedbremsinger, mens drifting så har du ikke så mye bruk for heftige bremser. kompis av meg har en e30 316 med 3.0 m3 motor og orginale 316 bremser. han har ikke hatt no problemer enda. den blir kun brukt til drifting da. mvh thorbjørn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet November 22, 2007 Forfatter Share Skrevet November 22, 2007 blir banekjøring.. men jeg får kjøpe senkesett.. også nye bremser når jeg får råd igjen hvis jeg finner behov for det.. takk for hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thorbis Skrevet November 22, 2007 Share Skrevet November 22, 2007 ja ville nok invistert litt mer penger i ett bra senkesett/coilovers. understell har alt og si for en go banebil. mvh thorbjørn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet November 22, 2007 Forfatter Share Skrevet November 22, 2007 vet. må uansett ha sett med tuv for å få skilter på bilen igjen.. vet ikke hva settet som står på nå heter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå