Magge Skrevet November 21, 2007 Skrevet November 21, 2007 Har en e34 535. Synest den ryker mye når det er kaldt ute. Når jeg starter bilen og lar den gå på tomgang ryker ikke den noe i begynnelsen. Etter hvert som den går på tomgang begynner den å ryke mer og mer. I løpet av 10 min ryker den max. Om jeg da tar bilen på en kjøretur slutter den å ryke etter 5-10 min. Altså når den er helt varm. Merker bare røyken når jeg står stille. Er liksom ikke en eim som står etter bilen når jeg kjører. Forsvinner ikke noe vann eller olje. Hva kan dette da skyldes? Har vert plaget med dette helt siden det begynnte å bli kaldt i været. Er irriterendes å stå\ i kø med hvertfall. Føler at jeg plager bilen bak:p
just_me Skrevet November 21, 2007 Skrevet November 21, 2007 Det er jo vinter og kaldt ute da blir ofte litt mere røyk og se da..
Magge Skrevet November 21, 2007 Forfatter Skrevet November 21, 2007 ja, vet jo det. Men skal en 535 ryke litt mye kanskje? stor motor med gammel teknologi?
just_me Skrevet November 21, 2007 Skrevet November 21, 2007 tror ikke det er noe skumle greier hvis det bare ryker litt mer når det er kaldt ute
Fliid Skrevet November 21, 2007 Skrevet November 21, 2007 Er sånn i denne verdenen her at tilogmed en 2 L ryker mye. Er vell nå slik at en bil "produserer" like mye vann som den bruker bensin. Dette er nå en av faktorene som får det til og ryke. Og ta en test, når det er kaldt ute så ser du at den varme "ånden " din og ryker. Samme gjør bilen, den fiser ut varm eksos, og det er kaldt ute. Da ryker det. Ryer det ikke ved god og varm motor ved pådrag så ikke tenk så mye på det. De som har mer greie på natur og slikt drit kan vell fortelle hvordan reaksjonene er reint kjemisk. Men jeg sier nå da som er lett og forstå. Dette er helt normalt og er en reaksjon mellom varm eksos og kald luft.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå