Olaisen Skrevet November 21, 2007 Skrevet November 21, 2007 Justerte ventilene på bilen min i dag, men på eksos ventil på syl 6 syntes jeg den sorte halvmånen (Har den et navn?) kunne vries så langt ned, hullet ble på en måte på under siden. Ble heller ikke helt fornøyd med spennet på denne etter jeg hadde justert. Noen som har innspill? Kammen er ikke slitt og alle de andre 11 gikk greit.
maasoey Skrevet November 21, 2007 Skrevet November 21, 2007 Hmm. Skulle selv ha justert ventilene på min. Aner ikke hvordan man gjør dette. Motoren har bare gått 42k, men er litt ventilkakk. :\
Olaisen Skrevet November 22, 2007 Forfatter Skrevet November 22, 2007 Rimelig lett operasjon som du finner beskrivelse av her inne på forumet om du søker litt rundt. Er mange meninger om mål, jeg bruker 0.25mm på eksos og innsug på kald motor.
Olaisen Skrevet November 22, 2007 Forfatter Skrevet November 22, 2007 Ingen som har en ide om mitt ptoblem?
Ballder Skrevet November 22, 2007 Skrevet November 22, 2007 Ingen som har en ide om mitt ptoblem? Kan rett og slett være ventilstangen som er slitt ned. Var det på en ventil på en m20b25 jeg hadde. Var ikke mulig og få den innenfor målet. Fikk en kamerat til og dreie og borre en ny og større slik eksentrisk skive i verktøystål. Problemet ved en slik feil er vel at det blir så nedslitt til slutt at låsingen til vetilfjær løsner. Da snakker vi havari.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå