sveinern2 Skrevet November 22, 2007 Skrevet November 22, 2007 Hei! Har lyst å få bilen litt lavere nå som det snart er sommer men som student har jeg liksom ikke råd til å bruke 15 000 på senkesett, så jeg tenkte jeg bare skulle kjøpe senke fjærer. Funker dette bra? eller vil den få samme kjøreegenskaper som en volvo 240Gl fra trøndelag med kappa fjærer? Evt, vansklig å montere? (dvs, klarer en som ikke har så mye peil,helt vanlig garasje, og kunn det mest grunnleggende verktøy det?)
Olaisen Skrevet November 22, 2007 Skrevet November 22, 2007 Er vel maks 35mm som er anbefalt med orginale dempere, er helt klart optimalt med nye dempere også, men vil fungere bra med org dempere og moderat senking.
sveinern2 Skrevet November 22, 2007 Forfatter Skrevet November 22, 2007 trenger ikke mye senking, siden jeg bor utpå bygda er det ikke så gode veier her Har noen link til fjærer å anbefale eller? Evt, hvor mye bør den senkes bake / fremme?
Ad|oS Skrevet November 22, 2007 Skrevet November 22, 2007 Funker dette, men det blir selvfølgelig ikke det samme som å kjøpe dempere egnet for senking i samme slengen. Da du ikke skriver hvordan bil du har, antar jeg det er en E36 318is. Det vanligste er å senke dem 40/15 eller 60/40. Altså mer foran enn bak. Dette gjøres fordi hjulbuene foran er større enn bak og trenger ulik senk for å få rett utseende. 40/15 kommer du deg frem med så å si overalt, men dersom du går for 60/40 må du tenke litt mer over hvor du kjører. Går greit de fleste steder så lenge du tar det litt med ro. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=6 ... sc&start=0 Her er et sett du kan sette på bilen med både fjær/demper. Skal visst være veldig stivt Å skifte fjærer er ikke noe problem. Har selv gjort det på min bil med hjelp av en kamerat. Etter vår erfaring trenger du "vanlig" verktøy, en fjørklemme og et spett hehe
kabeldeigen Skrevet November 22, 2007 Skrevet November 22, 2007 Hadde 60/20 på min gamle e36 sedan. Funka bra det, pluss at det så bra ut også. Og ja, byttet bare fjærene
Sommerfelg Skrevet November 22, 2007 Skrevet November 22, 2007 kjøreegenskaper som en volvo 240Gl fra trøndelag med kappa fjærer? Hva faen? har du noe i mot norges navle, trøndelag???
opt Skrevet November 22, 2007 Skrevet November 22, 2007 dette er diskutert frem og tilbake x antall ganger. hvis du søker litt finner du mange kommentarer og erfaringer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå