Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var no dritt... Hvor mye bruker sånt å koste om man skal reparere det da? Har liksom ikke lyst til å bytte til 2.5l når jeg først har 2.7:P

Skrevet

Du må se om veiva har klart seg. Er den blitt stygg kommer det vel på 2000-3000 å slipe den. Rådene kan ha blitt bøyd, må da byttes. Gamle motorere det her, masse deler å få tak i. Eneste som kan bli dyrt i ditt tilfelle er veiva, om den er så dårlig at den er kast, da dieselveiv er ettertrakta og derfor litt dyr. Sylindervegger kan jo også ta skade av og ikke ha smøring, da må du ha ny blokk eller boring, evnt. bare honing.

Oljepumpa liker nok heller ikke å bli dratt rundt tørr. Kamakselen trenger smøring og kan ha blitt nedslitt. Konstaterer du rådebank er vel det beste å løfte den ut, sette den i motorstativ og gå igjennom hele maskinisten

• 1 month later...
Skrevet

Bilen er fikset, og det at den var oljetørr hadde ikke noe med saken å gjøre, register-reima hadde hoppet over noen hakk og den ene vippearmsakslingen hadde knekt, sylinder/stempel var like fine så bytta toppen... (og oljepumpe og rådelager, just in case) Bilen sier fortsatt ikke ifra om oljemangel, men det er vel noe jeg bare får passe på;) Tenkte jeg bare ville fortelle hvordan det gikk til slutt! Har forresten resten av den bilen jeg tok toppen av som delebil;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...