Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan jeg bruke en 328motor i en original 320 1993 e36? eller er det mye bryderi med motorfester osv? men er forøvrig interessert i en 325motor da jeg vet den kan brukes uten problemer. men synes folk skal ha så mye for motorene sine jeg. Motor på ett huggeri koster ca 5k +mva. men der er det ingen garanti for hvordan det er blitt behandlet tidligere. Fant en 328 til 4500,- med ledningsnett og hjerne. derfor jeg spør om man kan bruke det i en original 320. takk

Skrevet

Hva er EWS? Fungerer det ikke med den nøkkelen jeg har altså? ville kanskje blitt samme problem hvis jeg satte inn en b25 motor også da med annen hjerne? Hmm, ble mye på en gang dette her. Har ikke så peil på bmw liksom :D

Skrevet
Mener det du ikke kan bruke girkassa fra 320.. 328 har samme girkasse som 3.0 l etter det jeg har forstått?

Gearkasse fra fra 320/520 passer og fungerer. Men om de er dimensjonert og tåler det over tid, er noe annet :wink: .

Skrevet

Dette med det EWS systemet hadde jeg faktisk ingen kjennskap til altså. Men sitter det en separat boks som da er mottager? Evt hvor sitter den? Trodde faktsik det holdt med ledningsnett og hjerne jeg :)

Skrevet
Dette med det EWS systemet hadde jeg faktisk ingen kjennskap til altså. Men sitter det en separat boks som da er mottager? Evt hvor sitter den? Trodde faktsik det holdt med ledningsnett og hjerne jeg :)

EWS II control unit sitter sitter et eller annet sted under rattstammen.

Skrevet
EWS er startsperre. Og etter 09/94 ble alle BMW levert med 2 generasjon startsperre, EWS II. Så ECU'n til B28 motoren trenger riktig signal fra EWS for å starte :wink: .

Var oppe en tråd nylig her om dette hvor EWS ble koblet fra.

Husker ikke helt farge på ledn som ble kuttet inn til motorkontkt, men det vr visst grei skuring.

Finner den sikkert med søkefunksjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...