Knallgreie Skrevet November 22, 2007 Skrevet November 22, 2007 Hatt problem med bilen min en stund, vridd på nøkkelen så kan det ta litt tid før den reagere å starter, så, av og til starter den med en gang eg vrir om nøkkelen, noen ganger ikkje.. Men i dag tok det helt av, begynt med at batteritegnet viste når eg startet bilen, så begynte lysene å dette ut, og anlegget.. så døde bilen ut.. Noen som har peiling på hva som kan vere gale? Eventuelle rettningslinjer om hvordan eg skal fikse? Startet bilen enn stund senere, da lagde det jævli me lyder i hele motorrommet( klikkelyder) ( Uten at motoren roterte) Har forrestten sjekket batteriet om det lader, det gjør deg, så, dynamo og batteri er ok.. Noen som har peiling på hvordan du restarter bilens hjerne evt.? Er ein Bmw 320i coupe e36 1994 model. er vell m50 motor? TAkk for svar
Klinz Skrevet November 22, 2007 Skrevet November 22, 2007 Høres ut som dynamo eller batteri? Kor mykje ladet den med? Korleis sjekke du batteri syremåler eller batteritester?
Knallgreie Skrevet November 22, 2007 Forfatter Skrevet November 22, 2007 altså, er nett så alt restarter seg.. absolutt alt.. og når eg startet den siste gangen, va da jævli me tikking frå motorrommet, fra startmotoren.. men, kan jo kje vera nåke sånt, pga. av og til starter den jo heilt ok, av og til ikkje i det heller tatt, men triller den i gang, funker jo bilen helt vanlig, og stopper den igjen, så kan eg starte den igjen, men som sagt, nå har det blitt verre.. som beskrevet oppfor. Men, takk for svar
themicro Skrevet November 22, 2007 Skrevet November 22, 2007 Defekt batteri mest sannsynlig. Årsak kan være at dynamoen din ikke lader, eller så er det dårlig jording. Denne klikkingen får du når du ikke har tilstrekkelig med strøm på batteriet ditt. Prøv med ett nytt batteri, og lyser batt.lampa di når du får startet den, så må du skifte dynamo.
oldetek Skrevet November 22, 2007 Skrevet November 22, 2007 dårlig jording? sjekk at alle koblinger er i orden. visst det er dårlig kontakt kan det jo av og til virke, av og til ikkje....
themicro Skrevet November 22, 2007 Skrevet November 22, 2007 Sorry, leste ikke ordentlig det du hadde skrevet jeg, men ut i fra det du har skrevet så dreier det seg mest sannsynlig om dårlig jording. sjekk jording på motorblokka samt til karrosseriet.
trtuning Skrevet November 24, 2007 Skrevet November 24, 2007 visst fortsatt batterilampa di lyser så skift børster i dynamo bilig å enkel affere,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå