guhoff Skrevet November 23, 2007 Share Skrevet November 23, 2007 Vannet koker på min E30 323i etter svært kort tid. Har skiftet viskosekobling på bilen, siden denne var defekt - men til ingen nytte. Trur kanskje det kan være toppakningen, siden pluggen foran er reinere enn pluggen bak. I tillegg ser det ut til at det er litt olje i ekspansjonstanken. Men olja er fin og svart! Kan det være tett i motoren i forhold til vannet? Blokka blir veldig varm FORT. Radiatoren og slangene er ikke tette. Vannet i ekspansjonstanken blir litt grumsete etter at motoren er startet. Lurer litt på vannpumpa. Etter at motoren går er det en liten stråle ut i ekspansjonstanken, men denne er minimal. Den øker litt med turtallet. Kan vannpumpa være sliten/defekt? Fikk et tips om luft i systemet, kan dette være en grunn til at vannet koker? Takknemlig for all hjelp og alle svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet November 23, 2007 Share Skrevet November 23, 2007 alt kan faktisk vare en grunn... ikke at det hjelper så mye... begynn med å sjekke etter luft, så kan vel kanskje termostaten også være ødelagt hvis den bare blir varm og ikke bytter ut vannet... på den gamle bilen jeg hadde før (e36 1. så fikk jeg ikke varme og den lakk vann hele tia... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet November 23, 2007 Share Skrevet November 23, 2007 Du får trykk i vannet Pga. toppen/pakninga har gått heden! Sjekk det gjerne på verksted ved å sette trykk på ekspansjonstanken. Lukt på vannet i ekspansjonstanken, lukter den eksos? Den koker nok ikke.. Det er kompresjonstrykket som må ha en plass å gå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Singda Skrevet November 23, 2007 Share Skrevet November 23, 2007 har akkurat samme problem å jeg driver å skifter toppakning : ) Høres veldig ut som at en av sylinderene eller flere bleser eksos i kjølevannet ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
guhoff Skrevet November 23, 2007 Forfatter Share Skrevet November 23, 2007 har testet termostaten ved å koke den, og den åpnet seg fint. Men er det mulig å sette den feil på plass igjen? lukter ikke eksos av ekspansjonstanken, men vannet blir grumsete og dette kan kanskje tyde på eksos i vannet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonEldaR Skrevet November 23, 2007 Share Skrevet November 23, 2007 Vil nok tro at det er toppakningen din som er gåen ja! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå