Gå til innhold

Tikking


crizi
 Share

Anbefalte innlegg

Nå som det har begynt å bli kaldt så har den begynt å tikke forferdelig. Er en m40 motor 318i fra 91. Tenkte på å bytte olja? Er vel hydraliske ventiler på den så kunne være olja tenkte jeg? Men så har jeg studert tikkinga, dermed har jeg funnet ut at tikkinga er uregelmessig og skjer av og til etter motoren har vært på turtall, jeg har ikke lagt merke til det etter motoren er varm. Så hvis noen har opplevd noe av det samme kanskje de har en løsning? De to alternativene jeg har en ide av kan være problemet er 1. Olja er skitten og har ikke ordentlig flyt i motoren og ventilene blir ikke smurt ordentlig. 2. Rådebank

Vil også nevne at registerreima er slitt og må byttes så snart jeg får penger. Hvis noen har noen erfaring og noen god ide til løsning så hadde det vært supert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et oljeskift kunne nok kanskje vært på sin plass, ville nok anbefalt dette. Er aldri bra å dra motoren langt så lenge den ikke er fullvarm; bilen min tikker gaanske mye, nevnte grunn har nok en god del skyld i dette.

Det er foresten 8 hydrauliske ventiler på den ja.

Ville skifta oljen kjapt jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjent problem med m40. Prøv først ny olje f,eks castrol magnatec 5-40w og qmi motor rens.

Regreima mener jeg og huske skal skiftes hver 40 000km.

Mulig kam kan begynner bli slitt også.

Ellers sjekk linken:

http://www.motorrevision.de/

Forøvrig om du søker her eller f,eks på bmwccn vil du finne mye rundt dette med m40 motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...