Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye må jeg blø for "gode" piggdekk til min E36 320? Har 16" felger, hvilken dim burde jeg velge? Har dekkbaron1 og tevodekk som selger dekk til OK priser. Har ikke tenkt å bruke mer enn 4000, gjerne mindre..

Skrevet
Hvor mye må jeg blø for "gode" piggdekk til min E36 320? Har 16" felger, hvilken dim burde jeg velge? Har dekkbaron1 og tevodekk som selger dekk til OK priser. Har ikke tenkt å bruke mer enn 4000, gjerne mindre..

Kjøpte nye Gislaved Nord Frost 5 185/65/15 for 3600,- m/omlegging og balansering på den lokale esso stasjonen. Disse kom veldig godt ut i Motor-test.

Skrevet

Siden det er 16" felger du har så bør du ha 205\55R16.

Dette er i utgangspunktet en ganske dyr dimensjon, det er et ganske stort sprang i pris fra 15" til 16".

Hos oss så vil 205\55R16 i f.eks Nokian eller Bridgestone koste rundt omkring 5500-6000,- ferdig montert for fire stykk.

Men et godt tips til deg er å kjøpe deg piggfrie dekk, du kommer helt sikkert til og sladde og leke deg en del i vinter og da er ikke de piggene dine mye til hjelp lenger i den andre og tredje sesongen du kjører på de.

F.eks Nokian Hakkapelitta RSi piggfritt fungerer knallbra, jeg kjørte med det på Bmw'en min i 225\45R17.

Prismessig så er det kun minimale forskjeller mellom pigg og piggfritt.

Skrevet

Har vurdert piggfrie ja. Men med pigger "kan" jeg jo ikke leke meg. Og det er kanskje likegreit ;) Og her jeg bor no er det ALLTID is. Her snakker jeg sparkføre hele vinteren. Jeg har ikke kjørt mye med piggfrie vinterdekk, så jeg aner ikke hva som skjer når jeg trykker hardt på bremsen når det er IS og ikke bare snø...

Skrevet

Kjøpte nye Hakka 5 med pigg i dim 205/55-16 til min E36 i år. Meget fornøyd hittil. Kom på 5800 ferdig montert hos Vianor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...