Hawkon88 Skrevet November 23, 2007 Share Skrevet November 23, 2007 som jeg har røpt i tulletråden har jeg kjøpt meg en 81mod 745 i dag. jeg holder nå på å bygge en e30 til 335 med motor fra en 91mod 535. girkassen kommer også fra denne motoren. bilen skal hovedsaklig brukes utelukkende på bane- men tuv godkjenning på deler er nødvendig. i den forbindelse lurer jeg på følgende ting. 1. en kompiss hevder at strekk i dekkene gir bedre grep enn uten strekk 2. jeg kommer bare til å ta meg råd til å ha et sett med dekk- så regndekk blir uaktuelt. hvilke dekk burde jeg gå for allaround? både grov og fin asvalt- også på vått underlag. 3. jeg ser på dempere og fjærer som det viktigste på bilen. hvilket sett burde jeg kjøpe? 4. hvilke stabstag? 5. er swaybars økonomisk forsvarlig for et noenlunde økonomi prosjekt? er dette "må ha" eller kan det vente? så kommer spørsmål ang 745motoren 6.hvor mye hk er det mulig å hente av motoren med org deler- gjerne med og uten modifikasjon (dreie ned stempler for å senke komp) ved feks å koste på denne motoren 20 000, inkl nye pakninger og lagre osv.. 7.hvor mye hk kan jeg oppnå i et holdbart bygg? 8.kan jeg bruke girkassen fra 535en min i bilen som 345 med feks 400-500hk? 9.hvor mye for sekvensiell girkasse? og hvor? 10 for banekjøring- økonomisk forsvarlig å bytte svinghjul? bør jeg heller dreie av de org? hvor kan jeg få tak i diff som holder 345 med 500hk? må jeg ha feks quaife? s14 for svak? tåler 320 drivlinjen utenom aksling og diff 345 bygget? (knuter og stikkakslinger) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå