Bmwberto Skrevet November 25, 2007 Forfatter Skrevet November 25, 2007 jepp, sjekket det.. stemplene er ok også..
Bimmerlars Skrevet November 25, 2007 Skrevet November 25, 2007 Ta komptesten igjen. Kan være at toppen du har skaffet er skjev/sprekt. Ble den trykktestet? Ikke komp på noen sylindre altså?
Bmwberto Skrevet November 27, 2007 Forfatter Skrevet November 27, 2007 nei ingen komp.. ser ut som vi bare må ta av toppen igjen og prøve etter den er planet... det er ikke sprekk i den, har hvertfall ikke sett noe.. ingen flere som har noen forslag?
R.E.H Skrevet November 27, 2007 Skrevet November 27, 2007 ofte klarer man ikke å se sprekkene med det blotte øyet.. hvis du ikke har komp og sylinder 1 er lukket ved ØD så må d være noe galt med enten ventilene eller stemplene.. men vær veldig "ømfintlig" når du tar komp test.. mange er veldig sære på at di må stå akkurat sånn og sånn hvis du skjønner.. noe er riv ruskende galt hvis du ikke har komp på noen sylindrer.. såp du må nok av med toppen ja..
E36Cab1 Skrevet November 27, 2007 Skrevet November 27, 2007 Treng ikkje gjere da so innvikla vel? Ta en lekkasje-test,så finner du ut hvilken sylinder som sliter og kor den sliter(ringer,ventiler,sprekk). Du trenger kun en nippel å montere i plugg-hullet og tilgang til trykk-luft!
E36Cab1 Skrevet November 27, 2007 Skrevet November 27, 2007 Dette gjøres med toppen på,men det skjønte du vel....
Bmwberto Skrevet November 28, 2007 Forfatter Skrevet November 28, 2007 hehe skjønte det ja men har ikkje tilgang på trykkluft der vi står
Azeton Skrevet November 28, 2007 Skrevet November 28, 2007 Noen som vet hvor hardt toppdekeselet skal skrus fast på en slik motor da?
Fliid Skrevet November 28, 2007 Skrevet November 28, 2007 Ikke for hardt og ser du det lekker etterpå så strammer du litt til? Ærlig og brutalt har jeg ikke sett at det er NM på toppdekselet. Har og skjekket Haynes, men har ikke sett noe. (kan være jeg som har oversett det)
Bmwberto Skrevet November 29, 2007 Forfatter Skrevet November 29, 2007 skal ikke være NM på toppdekselet..
Bimmerlars Skrevet November 29, 2007 Skrevet November 29, 2007 Mange biler som har moment på topploksdekselet. Hvordan det er på M50 vet jeg ikke, men det tar du på feelingen. Dra til sånn passe, og tenk på at det ikke er 17mm bolter du drar til. Bruk gjerne 1/4" verktøy. Å prøve å dra til i et visst mønster er heller ikke dumt
unleashed Skrevet November 30, 2007 Skrevet November 30, 2007 grunnen til att du skjifta topp var hva? samme skjedde meg, var gnist og bensins! men starta likevel ikke... bytta plugger. og den starta tvert! selv om det var gnist da jeg hadde den ut av sylindern....
Bmwberto Skrevet November 30, 2007 Forfatter Skrevet November 30, 2007 byttet fordi vi nettopp har kjøpt bilen av en i tromsø som påsto at bilen var i topp stand, godkjent i mai liksom.. men motoren var boss.. startet ikke når vi hentet den på hurtigruten..så vi åpnet motoren, som liksom skulle være bygget hos et proft firma i oslo.. den var full i skader og riper overalt.. et under at den gikk i det hele tatt.. for vi fikk jo start på den før vi begynte.. kamaksel og alt var boss.. møkkafyr..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå