Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har fått tak i ett a-dekk kit. 8)

men har lagt merke til at slangen til turboen er veldig tynn,

indre diameter i slangen er jo på størelsen med hullet i en 5kr.

vil ikke denne slangen slite med å levere nok olje til turboen?

er litt kjedelig med turbohavari bare pga en slange :?

takker for svar

Skrevet
Den er stor nåkk.

håper du har rett :?

syns bare det var litt merkelig med ett så lite hull i slangen.

Den er jo trykksatt uansett, så det går bra. Kommer litt ann på ossen turtall og motor du har men der er det stort sett fra 2 - 5 bar i oljetrykk hele tiden. Men det du skal passe deg for er at du har stort nok retur slange og bra nok fall fra turboen og til blokka/bunnpanna. For her er det ikke trykk, her skal bare olja renne ned. Ser folk har stort sett fra 16mm til 25mm returslange, kommer litt ann på type motor igjen.

lars

Skrevet
har m50 b20. så er vel ikke så mye fall fra oljeretur til bunnpanna.

sliter også veldig med å få returen over oljenivå i bundpanna

Trenger ikke ha den over oljeniva hvis den har stor nok diameter innvendig. flere som har gjort det sånn..

Skrevet

Mener å ha hørt at returen må ligge over oljenivået i bunn panna, vist ikke blir det kansje formye motstand, å turboen får ikke kvitte seg med oljen, dette kommer kansje litt ann på indre diameter på returen? rett meg vist jeg tar feil..

Skrevet

Mener å ha hørt at returen må ligge over oljenivået i bunn panna, vist ikke blir det kansje formye motstand, å turboen får ikke kvitte seg med oljen, dette kommer kansje litt ann på indre diameter på returen? rett meg vist jeg tar feil..

Skrevet

den må ligge over oljenivået, ellers blir det ikke sirkulasjon på olja i turboen. jeg har en m20b25 og la returen der oljenivå føleren lå. Returen burde ha en innvendig lysning på minst 8mm, så olja renner lett. Jeg borret opp inn flensen til 5mm etter annbefaling fra a-dekk. Har god sirkulasjon på olja jeg.

Skrevet

Jeg har en nippel i bunnpanna som er skrudd inni å peker nedover endel, 10mm indre diam ca,men det er fall ifra turbo til nippel,

har gjort det på en sær måte egentlig, den første delen ifra returen er en slange på ca 20mm indre diam så har jeg en nippel som går over ifra 20 til 10mm til en nippel igjen som står i bunnpanna.

har kjørt en god del med det å virker som det funker bra,ryker litt ved oppstart da men går seg til ettervert.

Skrevet

ja men på m50 b20 må den ligge under oljenivå. ikke noe å gjøre med det! pga at turboen ligger nedover i bakant.

bedre at det er litt fall på slangen og ligge under nivå enn at slangen skal gå oppover for å nå over oljenivå!

vet a-dekk kjører med den i bunnpluggen. noe ikke jeg kommer til å gjøre, men det funker jo det å

men hvis jeg har forstått det riktig. så bør jeg ha en slange med indre diameter 20mm fra oljeretur

Skrevet

når jeg tenker etter så vil det jo ikke være veldig mye motstand i slangen til olje retur (hvis 20 i indrediameter) uansett hvor du setter den på bundpanna, så lenge retur slangen er plassert under turbo og så lenge turbo er over oljenivå.

da vil jo oljen renne fritt til bunnpanna da turbo er det høyeste punktet.

dessuten vil det jo være oljetrykk til turboen fra oljetrykksbryteren. og det stopper jo ikke i turboen? trykket vil vel være ut av turboen også?

rett meg hvis jeg tar feil.

noen argumenter i mot?

Skrevet

ja indre diamter på 20mm skal gå greit.. Bunnpluggen blir kanskje litt vel lavt. selv om enkelte bruker den med hell. Men at du lager ett hull i bunnpanna og sveiser på en nippen som skrår nedover og har 20mm indre diameter skal gå bra. PPF har gjort.. det var gjort sånn på min. så ser ikke hva dere andre er så nøye. Det beste er som sagt over uansett..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...