fast Dog Skrevet November 24, 2007 Skrevet November 24, 2007 Enda et nytt problem! Idag begynte bilen virkelig å skape seg!Hver gang jeg dreier på rattet gir den lyd fra seg kombinert me en vibrasjon!Innbiller meg at det kommer nede ved pedal et sted! Skjer bare kun i ved lav hastighet! f,eks inne på parkringsplass ol... vanlig kjøring er den normal! Vanskelig å beskrive lyden men den er høylydt og meget plagsom! sikkert noen som har vært borti dette før!! Kan noen fortelle meg hva dette skyldes??? Har regnet en del idag om det har noe å si!?
Gjest Skrevet November 24, 2007 Skrevet November 24, 2007 hei. da har du nok gått tom for servo olje. sjekk ut nivået ditt der. evt fyll på om det er lite. mest sannsynlig er det dextron 3 automat olje. men har du grønn lapp på korken er det den andre litt dyrere sjeldne oljen..
fast Dog Skrevet November 24, 2007 Forfatter Skrevet November 24, 2007 åhh...bilen har jo bare gått 47000km! Bruker servoen så mye olje?
fast Dog Skrevet November 25, 2007 Forfatter Skrevet November 25, 2007 hei. da har du nok gått tom for servo olje. sjekk ut nivået ditt der. evt fyll på om det er lite. mest sannsynlig er det dextron 3 automat olje. men har du grønn lapp på korken er det den andre litt dyrere sjeldne oljen.. Har ikke grønn lapp på korken! virker som den oljen er rød! Only atf olje sto det på korken! hvordan leser eg egentlig av den måleren?? Måleren er delt inn i trinn, jo lengre ned jo smalere blir den! men hva er topp og bunnivå her??
ehrnst Skrevet November 25, 2007 Skrevet November 25, 2007 har samma problem jeg og. kom etter det ble kaldt. skal prøve å etterfylle i morra
jolly Skrevet November 25, 2007 Skrevet November 25, 2007 Bedre med litt for mye enn altfor lite , men når du skrur opp og ser på staven , så har jeg brukt å ha så mye i at det går opp til første hakket. Eller der den blir bredere første gang om du forstår. ATF er en rød hyrdaulikk olje . Jeg bruker Mobil sin som jeg får på stasjonen. BMW selger den for 149.- p/l så den er ikke så dyr.
fast Dog Skrevet November 25, 2007 Forfatter Skrevet November 25, 2007 hmm..Men da har eg mer enn nok me olje! Prøvde å framprovosere denne lyden idag men fikk det ikke te!! gårsdagen var den helt klin kokos!! Kan noe forklare meg hva som skjer??
jolly Skrevet November 25, 2007 Skrevet November 25, 2007 Prøv å luft systemet ditt. Ta av lokket. Start opp. Gi fullt rattutslag både til høyre og venstre en fem- seks ganger. Hold den litt på fullt utslag før du går til andre siden. Hvis du har en person til overs så kan jo denne lyse litt i beholderen for å se om det bobler litt. Dette er vel noe en burde gjøre et par gange i halvåret. Luft i systemet er ikke bra. Når en tenker på prisen på snekka og herket det er å skifte , så er det verdt jobben.
fast Dog Skrevet November 25, 2007 Forfatter Skrevet November 25, 2007 takk..dette visste jeg ikek!! skal prøve dette imrg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå