Vegar br. Skrevet November 24, 2007 Skrevet November 24, 2007 Hei! Nettopp kjøpt en e39 523i som har fjernstyrt sentrallås og åpning av bagasjeluken på nøkkelen, saken er at denne ikke virker, og gamleeier sa at den må programeres/kodes for å funke, hvordan gjør jeg dette?
Glenno Skrevet November 24, 2007 Skrevet November 24, 2007 Sjekk tråden til Gunnar. Mener han beskrev dette i denne tråden http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=65044
Vegar br. Skrevet November 24, 2007 Forfatter Skrevet November 24, 2007 Det stod vell ingenting om programering av nøkkel der? Eller?
Glenno Skrevet November 24, 2007 Skrevet November 24, 2007 Beklager. Denne linken jeg tenkte på: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=65644 usikker på om dette fungerer likt på din men.
Bonden Skrevet November 24, 2007 Skrevet November 24, 2007 Denne fungsjonen er aktivert hvis fjernbetjent sentrallås virker ,kan jo ta en diagnose på verksted.Er dette touring ?, et BMW verksted kan da kode slik at enten glassluke(vanligst) eller baklukelås åpner.Hvis alt er i orden.
Boss Skrevet November 24, 2007 Skrevet November 24, 2007 Hos meg er det hele luken som åpnes, an jeg få det byttet
Vegar br. Skrevet November 24, 2007 Forfatter Skrevet November 24, 2007 Til dere som misforsto meg: Ingenting på nøkkelen fungerer.. Det er en sedan forresten. Skal prøve dette: Nei, kode ny nøkkel gjør du ved å låse opp, sette deg inn i bilen, lukke alle dører, slå på og av tenninga, ta nøkkelen ut av tenninga, holde inne unlock og trykke lock tre ganger (mens du holder inne unlock). Når du slipper opp unlock igjen kvitterer bilen med å låse opp dørene igjen. Så tar du neste nøkkel rett etterpå, samme prosedyre med unlock og lock (ikke tenninga). Men kan jo også bytte batteri da, kan jo være så simpelt
Vegar br. Skrevet November 24, 2007 Forfatter Skrevet November 24, 2007 Nøkkelen min har disse knappene: En stor uthevet knapp med "lock" to små med "bil med bagasjelokk" og en med "pil bakover (eller noe sånt)"
Gunnar Skrevet November 25, 2007 Skrevet November 25, 2007 Hvis ingenting på nøkkelen fungerer, så funker det neppe å bytte batteri heller, siden en batteritom nøkkel mister kodingen etter 30 sekunder. Så da er det den prosedyren jeg har skrevet som Glenno linket til du må utføre (evt. etter å ha byttet batteri, 2016 heter de). Ihvertfall er det slik på 7-serie, og vil tro det er likt på 5-serie også. Gi det et forsøk og la oss høre hvordan det gikk.
T.R.Melum Skrevet November 25, 2007 Skrevet November 25, 2007 Hvis det ikke funker hverken å bytte batteri eller å programere den, er det mest sannsynlig mottakeren som er defekt...
Bjørn 320 Skrevet November 25, 2007 Skrevet November 25, 2007 Prøv å programmere den på nytt. Er beskrivelse i intruksjonsboka.
Vegar br. Skrevet November 25, 2007 Forfatter Skrevet November 25, 2007 Prøvde prosedyren du snakket om Gunnar, men funket ikke, har ikke skiftet batteri da.. Men om det har noe med saken å gjøre så blinker det røde lyse på nøklen når jeg trykker.. Stod ikke noe i instruksjonsboken min om dette Bjørn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå