Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Nettopp kjøpt en e39 523i som har fjernstyrt sentrallås og åpning av bagasjeluken på nøkkelen, saken er at denne ikke virker, og gamleeier sa at den må programeres/kodes for å funke, hvordan gjør jeg dette?

Skrevet

Denne fungsjonen er aktivert hvis fjernbetjent sentrallås virker ,kan jo ta en diagnose på verksted.Er dette touring ?, et BMW verksted kan da kode slik at enten glassluke(vanligst) eller baklukelås åpner.Hvis alt er i orden.

Skrevet

Til dere som misforsto meg: Ingenting på nøkkelen fungerer.. Det er en sedan forresten.

Skal prøve dette:

Nei, kode ny nøkkel gjør du ved å låse opp, sette deg inn i bilen, lukke alle dører, slå på og av tenninga, ta nøkkelen ut av tenninga, holde inne unlock og trykke lock tre ganger (mens du holder inne unlock). Når du slipper opp unlock igjen kvitterer bilen med å låse opp dørene igjen. Så tar du neste nøkkel rett etterpå, samme prosedyre med unlock og lock (ikke tenninga).
Men kan jo også bytte batteri da, kan jo være så simpelt
Skrevet

Hvis ingenting på nøkkelen fungerer, så funker det neppe å bytte batteri heller, siden en batteritom nøkkel mister kodingen etter 30 sekunder. Så da er det den prosedyren jeg har skrevet som Glenno linket til du må utføre (evt. etter å ha byttet batteri, 2016 heter de). Ihvertfall er det slik på 7-serie, og vil tro det er likt på 5-serie også.

Gi det et forsøk og la oss høre hvordan det gikk.

Skrevet

Prøvde prosedyren du snakket om Gunnar, men funket ikke, har ikke skiftet batteri da.. Men om det har noe med saken å gjøre så blinker det røde lyse på nøklen når jeg trykker..

Stod ikke noe i instruksjonsboken min om dette Bjørn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...