ehrnst Skrevet November 24, 2007 Share Skrevet November 24, 2007 Etter to år(!) er en milepæl er nådd Jeg og "kristov" hadde første prøvetur med turbobilen i kveld. Alt så tilsynelatende bra ut. Gasset ikke så mye da laptopen gikk tom for strøm. Det er fortsatt en god del igjen å gjøre som, eugodkjenning som innebærer fiksing av lys, håndbrekk jekkfester og sikkert noen andre småting. Men i det hele å det breie håper jeg å stille på et par banetreff kommende sesong. I morgen kommer jeg og "karlo" (som har vært til stor hjelp under oppstartsproblemer) til å ta en tur for å mappe opp bilen så vi kan teste hvordan det fungerer. Jeg benytter også anledningen til å takke: "S3TR", for stor hjelp til fabrikering av deler samt tips til oppsett etc. "karlo" for stor hjelp under oppstartsproblemer av bilen "kristov" for god hjelp sjenerelt samt alle de andre jeg deler lokale med. Fakta om bilen BMW E30 (selvfølgelig) 323i - M20B23 T3/T4 turbin Innovate LC-1 WB TIAL WG PPF trykkregulator MLS toppakning Dreide stempler (8.2:1 i komp) ARP toppbolter Delphi/lucas 420cc injektorer 666fab. manifoiladapter MegaSquirt motorsyring (MS1 V3) Låst fordeler, styrer tenning med MS SPAL vifte 2.5" DP (by S3TR) 3" eksos (fra en kjent svenskebil) Bosh 984 bensinpumpe Sachs 618 Trykkplate Carr Industries 6 Puck sinter lamell MSD Blaster SS coil (ikke påmontert akkurat nå) + sikkert en hel del andre ting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 24, 2007 Share Skrevet November 24, 2007 Gratulerer! Hva slags tall sikter du mot? Bruksbil/banebil? Bilder? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet November 24, 2007 Forfatter Share Skrevet November 24, 2007 dette blir vel en form for sommerbil/bruksbil/banebil håper på 300hk hvertfall. Med en tidlig ladd regner jeg med det blir stor underholdningsverdi uansett:) skal prøve få tatt noen bilder i morgen, akkurat nå har jeg bare dette dårlig mobilbilde fra noen måneder siden Satser på å få karossen i god form etter denne sesongen også, blir mest sansynlig mørk grønn (org.farge) med gull stripe rundt samt en alpina front og gule lykter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet November 24, 2007 Share Skrevet November 24, 2007 Gratulerer med prøveturen, blir aldri feil med e30 og motor Jeg ser fram til første prøve tur med mitt E30 prosjekt til vårs jeg også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aama_Racing Skrevet November 25, 2007 Share Skrevet November 25, 2007 en film hadde vært morro:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ixturbo Skrevet November 25, 2007 Share Skrevet November 25, 2007 gratulere med arti prosjekt da. hvorfor mls når du har dreide stempler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rayol Skrevet November 25, 2007 Share Skrevet November 25, 2007 hei. dette blir artig...e 30 er en flott bil å leke seg med..har selv en e30 325 med endel na mods....... og skal si at trimming funker bra på disse bilene...billigere å montere turbo selfølgelig, men vi må alle gjøre forskjellige ting. gratulerer med flott bil kan bidra med et lite filmklipp av min 325 med na tuning da http://www.street-garage.com/index.php? ... ink&id=396 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet November 25, 2007 Forfatter Share Skrevet November 25, 2007 FUCK!! Dette var ikke helt etter planen Får håpe det ikke skjedde noe Ikke en skvett olje igjen, de fire literene ligger på en 30m strekke utafor verksted gratulere med arti prosjekt da. hvorfor mls når du har dreide stempler? Pakninga senker ikke komp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet November 25, 2007 Share Skrevet November 25, 2007 Huff og huff får håpe du berga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet November 25, 2007 Share Skrevet November 25, 2007 Huff og huff får håpe du berga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet November 25, 2007 Forfatter Share Skrevet November 25, 2007 vanskelig å si hva jeg gjorde når det skjedde, slikt glemmer man fort, men jeg mener jeg gikk av gassen rundt en sving iom vi drev å mappet, så så jeg lyset, sjekka trykklokka skrudde av bilen å rulla inn på veien til verksted. usikker på hvor lenge bilen gikk, men det kan ikke ha vært så veldig lenge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet November 25, 2007 Share Skrevet November 25, 2007 Det går nok bra skal du se. Selvfølgelig skummelt når slikt skjer, men i og med at det var så kort så skulle det nok ikke skjedd noe drastisk. Innbiller meg at turboen da i såfall ville være den som røk først av tapet på oljetrykk siden den spinner så fort? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet November 25, 2007 Forfatter Share Skrevet November 25, 2007 får satse på det ja.... bare å etterfylle å prøve igjen. starter det ikke eller lager fiffige lyder for vi sjekke litt til, må uansett dra til toppen litt mer nå så da kan jeg sjekke over kammen fort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jpse36 Skrevet November 25, 2007 Share Skrevet November 25, 2007 skummelt valg av slangeklemme der. tror du bør bytte den med en litt mer solid. burde vel kansje hatt pressa koblinger i steden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet November 25, 2007 Share Skrevet November 25, 2007 FUCK!!Dette var ikke helt etter planen Får håpe det ikke skjedde noe Ikke en skvett olje igjen, de fire literene ligger på en 30m strekke utafor verksted gratulere med arti prosjekt da. hvorfor mls når du har dreide stempler? Pakninga senker ikke komp gratulerer med prøvekjørt bil... alltid like spennede det! kan ikke si jeg er videre imponert over den oljetilførselen din, så vidt jeg kan se er det en stålarmert bensinslangefra tess du har brukt? få på skikkelig armert slange med press koblinger så slipper du slike problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå