Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter to år(!) er en milepæl er nådd

Jeg og "kristov" hadde første prøvetur med turbobilen i kveld.

Alt så tilsynelatende bra ut. Gasset ikke så mye da laptopen gikk tom for strøm. Det er fortsatt en god del igjen å gjøre som, eugodkjenning som innebærer fiksing av lys, håndbrekk jekkfester og sikkert noen andre småting.

Men i det hele å det breie håper jeg å stille på et par banetreff kommende sesong.

I morgen kommer jeg og "karlo" (som har vært til stor hjelp under oppstartsproblemer) til å ta en tur for å mappe opp bilen så vi kan teste hvordan det fungerer.

Jeg benytter også anledningen til å takke:

"S3TR", for stor hjelp til fabrikering av deler samt tips til oppsett etc.

"karlo" for stor hjelp under oppstartsproblemer av bilen

"kristov" for god hjelp sjenerelt

samt alle de andre jeg deler lokale med.

Fakta om bilen

BMW E30 (selvfølgelig)

323i - M20B23

T3/T4 turbin

Innovate LC-1 WB

TIAL WG

PPF trykkregulator

MLS toppakning

Dreide stempler (8.2:1 i komp)

ARP toppbolter

Delphi/lucas 420cc injektorer

666fab. manifoiladapter

MegaSquirt motorsyring (MS1 V3)

Låst fordeler, styrer tenning med MS

SPAL vifte

2.5" DP (by S3TR)

3" eksos (fra en kjent svenskebil)

Bosh 984 bensinpumpe

Sachs 618 Trykkplate

Carr Industries 6 Puck sinter lamell

MSD Blaster SS coil (ikke påmontert akkurat nå)

+ sikkert en hel del andre ting

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

dette blir vel en form for sommerbil/bruksbil/banebil håper på 300hk hvertfall. Med en tidlig ladd regner jeg med det blir stor underholdningsverdi uansett:) skal prøve få tatt noen bilder i morgen, akkurat nå har jeg bare dette dårlig mobilbilde fra noen måneder siden

e30M20turbo.jpg

Satser på å få karossen i god form etter denne sesongen også, blir mest sansynlig mørk grønn (org.farge) med gull stripe rundt samt en alpina front og gule lykter

Skrevet

FUCK!!

Dette var ikke helt etter planen :?

Får håpe det ikke skjedde noe

upntyhwl9ho5nhat5793.jpg

50vquf1kdkelo7h90qof.jpg

Ikke en skvett olje igjen, de fire literene ligger på en 30m strekke utafor verksted :cry:

gratulere med arti prosjekt da. hvorfor mls når du har dreide stempler?

Pakninga senker ikke komp

Skrevet

vanskelig å si hva jeg gjorde når det skjedde, slikt glemmer man fort, men jeg mener jeg gikk av gassen rundt en sving iom vi drev å mappet, så så jeg lyset, sjekka trykklokka skrudde av bilen å rulla inn på veien til verksted. usikker på hvor lenge bilen gikk, men det kan ikke ha vært så veldig lenge

Skrevet

Det går nok bra skal du se. :)

Selvfølgelig skummelt når slikt skjer, men i og med at det var så kort så skulle det nok ikke skjedd noe drastisk.

Innbiller meg at turboen da i såfall ville være den som røk først av tapet på oljetrykk siden den spinner så fort?

Skrevet

får satse på det ja.... bare å etterfylle å prøve igjen. starter det ikke eller lager fiffige lyder for vi sjekke litt til, må uansett dra til toppen litt mer nå så da kan jeg sjekke over kammen fort

Skrevet
FUCK!!

Dette var ikke helt etter planen :?

Får håpe det ikke skjedde noe

upntyhwl9ho5nhat5793.jpg

50vquf1kdkelo7h90qof.jpg

Ikke en skvett olje igjen, de fire literene ligger på en 30m strekke utafor verksted :cry:

gratulere med arti prosjekt da. hvorfor mls når du har dreide stempler?

Pakninga senker ikke komp

gratulerer med prøvekjørt bil... alltid like spennede det!

kan ikke si jeg er videre imponert over den oljetilførselen din, så vidt jeg kan se er det en stålarmert bensinslangefra tess du har brukt? få på skikkelig armert slange med press koblinger så slipper du slike problemer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...