Gå til innhold

Vindusheis problemer e36

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en e36 med el vinduer. på den ene siden hopper den ut av sporet sitt (nærmest speilet) så jeg tok av innsidetrekket å kikka litt der. det som skjer er at det er en metallarm som drar disse (ruta) opp, som igjen er festet til et spor i ruten. metallarmen hopper av sporet på ene siden fordi den ikke sitter fast i skinne sporet ( noe den skal gjøre). Det jeg lurer på er om noen har en smart måte å feste denne igjen(er fuuuullt av fett der inne), sånn at den sitter fast i den lille firkaten som går i sporet.. sikkert j.... vanskelig å se for seg for de som ikke har stuka inni der selv, men setter pris på alle svar :D

MVH

Anders

Skrevet

Hvis jeg skjønte deg rett, så har jeg hatt samme problemet!

Det jeg gjorde var å ta ut den hvite firkanten som glir inne i skinna, som heisearma er festa inni. Så rengjorde jeg den godt, gnudde godt med tec7 (universallim som man får kjøpt hos alle byggvareforretninger) men ikke så mye at det vil tyte ut på baksiden! Så setter du firkanten inn i skinna igjen, og klipser heisearma på plass. Så smører du alle skinner godt med teflonspray. Så heiser du vindusheisen på topp og lar være å bruke heisen i 24 timer, så limet får herde 100%

Da skal problemet være løst! ;)

Skrevet

De hvite klipsene er vel vanlig å måtte bytte ut etter noen år,gjorde det på begge vinduene selv. Koster ikke mye på bmw,tror det var 20-30 kr for stk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...