Gå til innhold

m50b25, klikker bare ved starting

Anbefalte innlegg

Skrevet

det gjelder en e36 325 m50b25 ikke vanos

skulle nå ut i morges og starte bilen, da hørte jeg bare en klikk i det jeg dro på starteren,som om hele motren var frosset fast, så jeg hentet en nøkkel, og dro rundt veive, og den gikk fint rundt, da jeg prøvde igjen dro den litt lengre, og klikket.. så dro jeg den nesten en hel runde, da jikk den rundt og startet! hva kan være galt? foresten så, kokte bilen mer eller mindre igår.. har ikkt ordntlig vifte foran, så havnet jeg midt i rush og bil ble ganske varm. men har fungert fint heretter.

pluss den småfjusker litt på tomgang går litt laverene enn hva som er vanlig, og går litt ureint..

Skrevet

det høres ut som topp pakningen er defekt, slik at det renner vann inn i en sylinder som står i komp over natt, dermed når du prøver å starte bilen ,vil ikke vannet komprimeres og gjør slik at motoren står. dette passer jo godt med at den fusker dvs våte tennplugger.. dette er jo bare et forslag. men du kan jo se etter om den røyker hvitt, om det er trykk i kjølesystemet, mangler den kjølevæske osv... det kan jo også hende at startmotoren den har tatt kvelden..

Skrevet

jeg har faktisk prøvd å fylle på vann idag.. siden jeg trur endel vann rann av i går da den kokte.. og når jeg gjorde det, med det samme jeg skrudde av lufteskruen kom det ett helsikes trykk ut, jeg hadde på vann, faktisk ganske mye vann! men har kjørt omtrent en 10 mil etterpå med stabil temperatur! problemet oppstår ikke bare over natten! det går seg og til iløpet av en liten stund, (halvtime) elns.. noen ganger går det og starte, andre ikke... men hvordan merker jeg på kjøring att toppakningen er gåen? skal ikke bilen miste mye vann da? og siden bilen drar akkurat som den skal og har gjort før tror jeg den fortsatt går på 6 sylindra...

Skrevet

er fortsatt samme problemet! men om jeg dreier motoren, ifra der den stopper, og litt lengre på en måte, så drar den en runde rundt og det er nok til att den starter.. men om jeg ikke hadde nok jord ville den jo ikke ha gått?

Skrevet

Prøv og kakk litt på starteren med ett eller annet neste gang det skjer, få gjerne noen til og kakke på den mens du holder nøkkel i startposisjon om det ikke hjelper med ett kakk i forkant.

Starter den da, så er det no slitent i innslaget.

Men varmkjøre bilen i kø uten rad, vifte er jo generelt sett teit.

Ehh.. Kjøre uten vifta i det store å hele er teit, men alt har sin grunn vil jeg tro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...