Hazard Skrevet November 27, 2007 Skrevet November 27, 2007 Hei. har en 320i 85 moddel. Bilen har en 5trinns girkasse. og altså en såkalt prefacelift. Kjøpte inn en 325 motor. med automatkasse. å der sitter det en føler på kassa som vist nok må være med over?.. hvordan er dette å fikse? må skifte til 325 svinghjul osv? Mvh hazard
Hazard Skrevet November 28, 2007 Forfatter Skrevet November 28, 2007 Trenger jeg nytt svinghjul? er det hull for de triggersensorene på 320kassa mi? Folk har jeg vel bytta motor uten å skifte hele kassa å svinghjulet?:S Trodde detta bare var plugg and play jeg
Rogern Skrevet November 28, 2007 Skrevet November 28, 2007 di to følerne er nok der på din 320. er 2.5'en pre eller facelift? facelift har ikke disse følerne. men trigger hjul på reimhjul forran på motor. du må flytte over svinghjul ifra 320,en + at du må kjøpe et lager for å sette inn i veiva der girkassetappen skal treffe.
Hazard Skrevet November 28, 2007 Forfatter Skrevet November 28, 2007 Takk for svar:) hakke pepp på hva 2,5en er. Men den har en føler forran på motoren og 2 følere under startern sånn ca. jeg har liggi under bilen å sett. å jeg kan ikke se noe form for sånne sensorer. untatt den forran på reimhjulet. Tok ut en 320 motor forgje helg. å den hadde heller ikke disse sensorene
Gjest Skrevet November 28, 2007 Skrevet November 28, 2007 Du må ha svinghjul,kasse og fremre del av mellomaksel fra 325i.
Hazard Skrevet November 28, 2007 Forfatter Skrevet November 28, 2007 Helt sikker på at jeg må bytte svinghjul og mellomaksel? Motoren er ivertfall en 86 moddel.
Gjest Skrevet November 28, 2007 Skrevet November 28, 2007 Helt sikker på at jeg må bytte svinghjul og mellomaksel?Motoren er ivertfall en 86 moddel. På 325i svinghjulet sitter det en tapp som de følerne er avhengig av. 325 kassa er noen cm lengre enn 320i kassa så da må du ha en kortere mellomaksel.
Fliid Skrevet November 28, 2007 Skrevet November 28, 2007 Lurer på om jeg kanskje er litt trøtt i skallen nå, men etter hva jeg skjønner sitter du med en prefacelift automatgira M20B25 (2.5L) og du vil bygge om til Manuell? For og si det så greit å enkelt, du kan ikke bruke noe fra 320'n. To forskjellige motorstyringssystemer. Trodde nå du ville få noe ball med ledningsnettet og jeg, men det er nå bare en tanke. 320 kassa er ubrukelig for den har ikke hull til de 2 svinghjulsfølerene. Du må ha tak i en prefacelift Getrag 260 kasse, svinghjulet og mellomaksel må og byttes. Har aldri sett ledningsnettet osv. til autmoat 2.5 prefacelift, men ærlig og brutalt, er folk sikre på at det ikke må byttes ledningsnett og? ...
Hazard Skrevet November 28, 2007 Forfatter Skrevet November 28, 2007 okaj. Da får jeg gå till innkjøp av litt mer deler da:) Er det ikke mulig å bruke kassa mi med en annen ''del'' mot blokka. Girkassa er jo delbar på midten. Ledningsnett sitter på motoren. så det skal vel bare å plugge seg inn på resten av nettet til bilen. Hjerne har jeg også
Fliid Skrevet November 28, 2007 Skrevet November 28, 2007 Jaja, bare å plugge i vei. Funker som f***. Jeg som glippa her. Å mikse sammen en Getrag 240 og 260 har jeg ikke akkurat hørt om før. Så må vell melde nei på det spørsmålet der:P hehe Men noen fler deler hadde vell gjort seg.
Hazard Skrevet November 28, 2007 Forfatter Skrevet November 28, 2007 hehe, gjør meg nervøs hehe.daså Mye er en 260 ræg kasse verdt da?
Hazard Skrevet November 28, 2007 Forfatter Skrevet November 28, 2007 Da ble jeg ringt av en som hadde skrudd rimelig mye bmw. Og snakka noe om å sløyfe det tullet om å skifte kasse å svinghjul:P Sa jeg skulle sløyfe de to sensorene. å flytte over reimhjulet fra 320en min. pluss ledningsnettet. Han sa at det var så lite som skulle til for at den motoren skulle fyre osvosv:P Men jeg holdte å si. jeg har jo en annen fordeler? 320fordelern ligger jo nede ved motorblokka og 325fordelern sitter på toppen. jaa rektig.. Hva er det Trigger sensorene gjør egentlig? Hvorfor har jeg ikke de på 320motoren?
Fliid Skrevet November 28, 2007 Skrevet November 28, 2007 Hørtes ut som noen gode forslag.. Greit man kan få det til og fyre, men det skal vell sånn ca. gå tålig greit og? Har ikke den største trua på M20B20 L-Jetronic styring på en M20B25 som egentlig har Motronic strying.. For det første passer vell ikke pluggen mellom 320 hjernen og 325 hjernen, dvs. Da blir du sittende med en 320 hjerne på en 2.5L motor. Og du har tenningsmodul på L-Jetrnoic stryinga og ikke Motronic. Trigger hjula føler vell på tenningspunktet (usikker der..) Nei, jeg orker ikke å tenke på om det går engang, har bare ikke trua. Du har ikke de følerne på 320'n fordi den har L-Jetronic strying og dette ingår ikke i denne typen strying. Motronic versjon 1.1 har følere på girkassen (svinghjul), dette forsvant på faceliften. Godnatt:P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå