KeRu (Joavg) Skrevet November 28, 2007 Skrevet November 28, 2007 Hei! Jeg er meget fornøyd med min flotte e39, men måtte jo skje noe galt.. I det siste så har bilen måtte ha turtall for å ha varme igjenom klima-anlegget inn i kupèn. Men idag sto bilen 10-15 min på tomgang mens jeg skrapa is og børsta snø og da sto nesten nåla på rødt!! (motor-varme-indikatoren) Men tvert jeg kjører eller gir gass (på litt turtall) går nåla tilbake til "normal" varme. (midt på telleren) Da kommer det også varme inn i kupèn. Noen som vet hva som er galt? At motoren må ha turtall for å ha normal varme på motor og varme i kupè? IKKE SVAR OM DU IKKE HAR PEILING! Vil ha KUN særiøse svar fra folk med erfaring og som faktisk vet svaret! TAKK
fugl Skrevet November 28, 2007 Skrevet November 28, 2007 Lite vann eller mye luft i systemet? det er iallefall min erfaring...
jolly Skrevet November 28, 2007 Skrevet November 28, 2007 Ikke se bort fra ar vannpumpa di er gåen heller. Plast innmat på disse bilene. Luft som fugl skriver. Da er det bare å lufte systemet. det er jo gratis så jeg ville kanskje startet med det. Når du gir gass så øker du omdreiningen på vannpumpen og av den grunn sirkulasjonen av vann. Derfor kjøler den seg ned. Luft i systemet ligger bare å gurgler og du får ikke en jevn strøm av kjøleveske. Derfor kan det ofte føre til temperaturøkning. Hvis ikke lufting hjelper , ville jeg fått sjekka vannpumpa. Lykke til.
Ballder Skrevet November 28, 2007 Skrevet November 28, 2007 Ikke se bort fra ar vannpumpa di er gåen heller. Plast innmat på disse bilene. Luft som fugl skriver. Da er det bare å lufte systemet. det er jo gratis så jeg ville kanskje startet med det. Når du gir gass så øker du omdreiningen på vannpumpen og av den grunn sirkulasjonen av vann. Derfor kjøler den seg ned. Luft i systemet ligger bare å gurgler og du får ikke en jevn strøm av kjøleveske. Derfor kan det ofte føre til temperaturøkning. Hvis ikke lufting hjelper , ville jeg fått sjekka vannpumpa. Lykke til. Jeg har ikke peiling på bil, men helt enig med jolly.
KeRu (Joavg) Skrevet November 29, 2007 Forfatter Skrevet November 29, 2007 hehe, ok.. Grunnen til jeg sa det er at jeg er lei av 16-18 åringer som skriver kun for å få innlegg... Jau, men takk for mange gode tips! om noen har opplevd problemer og vet hva det er, må dere si ifra
Fliid Skrevet November 29, 2007 Skrevet November 29, 2007 Hatt samme problem på M20. Er dårlig sirkulasjon på tomgang fra før, men ble ekstremt dårlig med dårlig vannpumpe. Dermed gikk nåla over rett opp på tomgang. Kunne vært viskose og, men siden du mister varme i kupè tyder det på vannpumpe.
Bjørner Skrevet Desember 1, 2007 Skrevet Desember 1, 2007 Det vel mulig at termostaten har tatt kvell i en posisjon... ? Vannpumpa må evt være i stein hvis den skal dra så dårlig at den ikke gir sirkulasjon nok til å kjøle på tomgang. Brodern hadde et kjøleproblem på sin e39 520, da var det for lite frostveske..... fylte etter og har ikke hatt problemer siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå