Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er noen som har litt erfaring med å turbokonvertere en m52b20..... (E 39, 97 mod)

Tenker på en rimelig løsning å komme opp på ca 230-250hk... hvis det er mulig med . 0,6 bar... ic og tillegsprut,

hvordan fungerer dette sammen med vanos...

Skrevet

På dette kitet fikk jeg opplyst at det skulle være ca 50% effektøkning, dette med ellers original bil og 0,5bars trykk.

Hvis du da senker kompen, får deg et ordentlig eksosanlegg(ikke noe kinajapan-drit med 180decibel), luftfilter, chip`er bilen, tuner tenning og bensintilførsel(gjøres ofte ved chiping) eller gjerne spanter på deg noen bedre dyser og sånn så snakker vi fort 120-130 hester + :D

Og da er jo en original 520 oppe i 270-280hk... :P

men da bør man vel gjerne begynne å tenke på om stempler, råder, kammer og ventiler holder følge med resten av bilen da :wink:

Skrevet

Takker.... men det jeg lurer mest på er hvor mye hk en m52 2.0 og event en 2.5 tåler uten å åpne motor,,,, Tenker på holdbare hk da dette er en alu blokk som er mere følsom og sikert tåler mindre enn m50..

:wink:

Skrevet

De på turboFun sa til meg at du hvaffal kan kjøre med 0,5 bar uten å gjøre noe med motoren, hvis du skal lade mer må du senke kompresjonen...

Og når effektøkningen er oppgitt til 50% på original bil så blir jo det ca 225 hk. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...