Ceylon Skrevet November 28, 2007 Skrevet November 28, 2007 Lurer på om det er noen som har litt erfaring med å turbokonvertere en m52b20..... (E 39, 97 mod) Tenker på en rimelig løsning å komme opp på ca 230-250hk... hvis det er mulig med . 0,6 bar... ic og tillegsprut, hvordan fungerer dette sammen med vanos...
bmwj Skrevet Desember 3, 2007 Skrevet Desember 3, 2007 http://www.turbofun.no/product/10307/10 ... bokit.html
bmwj Skrevet Desember 3, 2007 Skrevet Desember 3, 2007 På dette kitet fikk jeg opplyst at det skulle være ca 50% effektøkning, dette med ellers original bil og 0,5bars trykk. Hvis du da senker kompen, får deg et ordentlig eksosanlegg(ikke noe kinajapan-drit med 180decibel), luftfilter, chip`er bilen, tuner tenning og bensintilførsel(gjøres ofte ved chiping) eller gjerne spanter på deg noen bedre dyser og sånn så snakker vi fort 120-130 hester + Og da er jo en original 520 oppe i 270-280hk... men da bør man vel gjerne begynne å tenke på om stempler, råder, kammer og ventiler holder følge med resten av bilen da
Ceylon Skrevet Desember 5, 2007 Forfatter Skrevet Desember 5, 2007 Takker.... men det jeg lurer mest på er hvor mye hk en m52 2.0 og event en 2.5 tåler uten å åpne motor,,,, Tenker på holdbare hk da dette er en alu blokk som er mere følsom og sikert tåler mindre enn m50..
bmwj Skrevet Desember 5, 2007 Skrevet Desember 5, 2007 De på turboFun sa til meg at du hvaffal kan kjøre med 0,5 bar uten å gjøre noe med motoren, hvis du skal lade mer må du senke kompresjonen... Og når effektøkningen er oppgitt til 50% på original bil så blir jo det ca 225 hk.
bmwj Skrevet Desember 6, 2007 Skrevet Desember 6, 2007 Snakk med A-dekk han selger ferdige kit til bilen vår, og har god peiling på dette her(virker hvertfall sånn)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå