Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har fått en oljelekkasje i framkant av veiven, med viftereimen på motoren min. regner med der sitter en tettningsring av et slag, men kan ikke finne noe på Gsbildeler sitt register.. noen som har reparert dette før som vet hva jeg trenger? gidder ikke å skru stykker motoren før jeg har nye deler :)

Skrevet

Den er fin og bytte vettø;) Må bare av med bolten som sitter i framkant av motor blandt annet. Resten er småtterier, er denne som kommer til å gi deg hodebry ;) Sitter vanvittig godt, har vell noe med det at den er skrudd te med over 300nm om jeg ikke husker feil. Jeg har spesial verktøy fra BMW for og holde igjen "veiva" samtidig så du får løsnet denne bolten. Hvis du ikke skrur av den bolten så får du ikke av dekslet og dermed får du ikke bytta simmeringen. Finnes masse "gode løsninger" på og få løsnet denne. Men ordentlig verktøy sier bare jeg. Synd jeg bor i Skien:P hehe

Skrevet

har byttet denne for noen måneder siden. er kjempe lett å bytte den! men bolten på veiva sitter som faen. klarte å knekke en 22pipe.

fikk den til slutt løs med en to hånds-muttertrekker.

med vanelig muttertrekker hadde jeg ikke sjans.

lykke til :D

Skrevet

hehe, hva sa jeg:P

(demontert den bolten på en M20, da prøvde jeg først uten noe spesielt, men med masse kjims kjams råd om hvordan jeg skulle demontere den.. Tok meg evigheter, kjøpte til slutt den spesial nøkkelen. Demonterte den nå sist på en M50, var av på 5 - 10 min ;) )

Skrevet

ah takk for mange fine råd :P var den bolten på veiven som jeg gruet meg mest til i grunn.. får finne meg en skikkelig muskeltrekker :) umbraco hode på den skruen? vanlig gjenger eller links? (venstre gjenger)

Skrevet

Bolten på veiva er null problem, sett på kraft kopp og en solid kraft arm. Legg armen an om høyre (hvis jeg husker rett) ramme vang og dra på starteren ett lite sekund så skal du se att den løsner som varm skit i ny snø 8)

Gammelt jungel triks det her :lol: men det funker

Skrevet
Bolten på veiva er null problem, sett på kraft kopp og en solid kraft arm. Legg armen an om høyre (hvis jeg husker rett) ramme vang og dra på starteren ett lite sekund så skal du se att den løsner som varm skit i ny snø 8)

Gammelt jungel triks det her :lol: men det funker

dra løs bolten med starteren du mener altså? høres litt risky ut spør du meg :P ikke sjangs for å ødelegge tenner på starter eller noe?

Skrevet
hehe ja da prøver vi dette når ny tettningsring kommer i hus :)

edit: må man dra til bolten igjen med momentnøkkel, eller er det bare å ta i som F? :P

Jeg drar som F med den lengste kraft armen jeg har, men sikkert fordel med moment nøkkel, hvis det var 300Nm så må du jaggu ta i :lol: må låse svinghjulet å da, hvis ikke må du sette den i 5 gear og den bratteste bakken du finner for hvis ikke så drar du bilen framover hehe

Skrevet

Ja, faktisk hørt om starter'n trikset.. Fikk dette rådet for en stund siden, men problemet mitt var jo at motoren var kun en blokk med innmat og den stod ikke i bilen. Stod på motorstativ.. Hadde helt glemt dette trikset, men ja, det funker! Kan hende knepet med giringa funker, veit ikke. Bruker nøkkelen når jeg drar te:P hehe Dra til med momentnøkkel innstilt på 310 nm.;)

Edit; det er forresten ikke links og det er ikke umbrako. Er vell vanlig 22mm(eller no) sekskant. Husker ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...