_Mayhem_ Skrevet November 30, 2007 Skrevet November 30, 2007 Hei. Har nå omsider blitt ferdig med turbokonverteringa av bmw'n, en e36 320. Har skiftet til større dyser, flyttet lmm, osv.. Det jeg lurer på, er at når jeg starter bilen, riktignok uten eksosanlegg, går ikke bilen i hele tatt på tomgang. Smeller i innsuget gjør det og. Kommer dette bare av at jeg har større dyser og ikke har i lambdasonde nå? Kjører med bensintrykksregulator som øker 1:1 med ladetrykk. Hva kan være problemet? Haster..!!
en325ic Skrevet November 30, 2007 Skrevet November 30, 2007 vil ik virke bra uten lamda! siden du har lmm! lamdaen registrerer oxygene i eksosen å sender signal til ecu om å gi magrere eller feitere blanding! har ikke erfaring med turbo konvertering! men d kan være det som er problemet! grunn før at biln ik vil gå på tomgang kan komme av at du ik får nåkk luft! orginal lmm? fra 2liter?
_Mayhem_ Skrevet November 30, 2007 Forfatter Skrevet November 30, 2007 orginal lmm ja, fra 2liter'n.. men er større dyser da. kommer vistnok fra 350whp mustang..
en325ic Skrevet November 30, 2007 Skrevet November 30, 2007 men sia du får mer bensin så må du jo ha luft nåkk til blandingsfårhåldet! er 3 ting du treng! luft bensin gnist! du har gnist men vist fårhåldet mellom bensin luft ik stemmer så vil d ik fungere optimalt
_Mayhem_ Skrevet November 30, 2007 Forfatter Skrevet November 30, 2007 vel, en kompis kjørte med disse dysene først, og det funka bra hos han. Samme motor å LMM som meg han. Å luft får jo motoren.. Men tror jeg smeller tilbake de orginale dysene jeg. håper det blir bedre da.
ehrnst Skrevet November 30, 2007 Skrevet November 30, 2007 med de dysene du har vil du jo få en sykt feit blanding på tomgang, hvor mye større enn de orginale er disse, 100cc? å har ikke m50 lambda orginalt?
_Mayhem_ Skrevet November 30, 2007 Forfatter Skrevet November 30, 2007 jo, m50 har lamda orginalt. vil tro dysene er rundt 300cc.. så blandinga blir feit. bedre og kjøre på org-dyser til jeg får chippa bilen?
kazynor Skrevet November 30, 2007 Skrevet November 30, 2007 det at det smeller i innsuget er jo en smule intressant...har sett et par tilfeller hvor biler med turbolading faktisk har sprengt hele innsugsmanifoilen fordi drivstoffer blir detonert for tidlig eller noe slikt...kanskje blandinga...noe sånn
_Mayhem_ Skrevet Desember 1, 2007 Forfatter Skrevet Desember 1, 2007 smellinga i innsuget kommer ikke jevnt med turtallet. så synes det er noe merkelig i grunn.. Skjønner ikke helt detta...
Sunspec Skrevet Desember 1, 2007 Skrevet Desember 1, 2007 Må være tenntidspunktet som er feil tror jeg. Du hakke koblet noen coiler feil a?(vet det skal mye til), eller dyser?
Galskap Skrevet Desember 1, 2007 Skrevet Desember 1, 2007 sikker på att du ikke har glemt og koble på tomgangsmotoren?
_Mayhem_ Skrevet Desember 1, 2007 Forfatter Skrevet Desember 1, 2007 Har ikke vært av med den, men mulig den kan ha hoppet av uansett da?
ole anders Skrevet Desember 1, 2007 Skrevet Desember 1, 2007 Hva med bensintrykksregulatoren funker den som den skal .
_Mayhem_ Skrevet Desember 1, 2007 Forfatter Skrevet Desember 1, 2007 Slipper ihvertfall bensin igjennom, og er helt ny. får plukke av denne og prøve på nytt da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå