Gå til innhold

bmw e36 320 turbo går ikke på tomgang/smeller i innsug

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har nå omsider blitt ferdig med turbokonverteringa av bmw'n, en e36 320. Har skiftet til større dyser, flyttet lmm, osv.. Det jeg lurer på, er at når jeg starter bilen, riktignok uten eksosanlegg, går ikke bilen i hele tatt på tomgang. Smeller i innsuget gjør det og. Kommer dette bare av at jeg har større dyser og ikke har i lambdasonde nå?

Kjører med bensintrykksregulator som øker 1:1 med ladetrykk.

Hva kan være problemet?

Haster..!!

Skrevet

vil ik virke bra uten lamda! siden du har lmm! lamdaen registrerer oxygene i eksosen å sender signal til ecu om å gi magrere eller feitere blanding! har ikke erfaring med turbo konvertering! men d kan være det som er problemet!

grunn før at biln ik vil gå på tomgang kan komme av at du ik får nåkk luft! orginal lmm? fra 2liter?

Skrevet

men sia du får mer bensin så må du jo ha luft nåkk til blandingsfårhåldet! er 3 ting du treng! luft bensin gnist! du har gnist men vist fårhåldet mellom bensin luft ik stemmer så vil d ik fungere optimalt

Skrevet

vel, en kompis kjørte med disse dysene først, og det funka bra hos han. Samme motor å LMM som meg han. Å luft får jo motoren..

Men tror jeg smeller tilbake de orginale dysene jeg. håper det blir bedre da.

Skrevet

med de dysene du har vil du jo få en sykt feit blanding på tomgang, hvor mye større enn de orginale er disse, 100cc?

å har ikke m50 lambda orginalt?

Skrevet

det at det smeller i innsuget er jo en smule intressant...har sett et par tilfeller hvor biler med turbolading faktisk har sprengt hele innsugsmanifoilen fordi drivstoffer blir detonert for tidlig eller noe slikt...kanskje blandinga...noe sånn :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...