Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

virker som noe har knekt av i forbindelse med tenningslås/rattlås.får verken start eller av med rattlås.bilen er en 1995 e34 520i m50. er det noen som vet hva en slik rattlås koster eventuelt har en til salgs?

Skrevet

Huff, vet akkurat hvordan problem du har. Du må bytte rattlås, fordi den overføringen fra tenningslåsen til rattlåsen har knekt.

Dette skjedde med min Touring for ca 3,5 år siden. Pga lang ventetid på verksted fikk jeg skifta den selv. Så gikk det 2 år, så fikk jeg brev fra BMW Norge, at rattlås på min BMW(tror det gjalt de siste utgavene av E34) hadde en produksjonsfeil og måtte byttes. Venligst ta kontakt med din lokale BMW forhandler, for bytte av rattlås, sto det.

Gjett om jeg leita etter kvittering, og gjett om jeg fant den....NOPE :? .

Tok ihvertfall med meg brevet, og fortalte min historie. Fikk beskjed om at de skulle sjekke at jeg hadde montert den rette rattlås, samt bytte skruene jeg festa klemma over rattstamme, pga det skal være skruer med brytehue. Noe jeg ikke hadde ved montering. Det må monteres slike skruer, i tilfelle det blir en forsikringssak og bilen kontrolleres.

Jeg skulle jo selvfølgelig også få igjen penger for delen, mot fremvisning av kvittering. Den fant jeg jo somsagt ikke, ca. 1100- 1200,-.

Men det værste er at jeg fant kvitteringen igår :o . Så tenkte jeg skulle prøve og få igjen de pengene(evt. handle andre deler) nå, selv om det beg. å bli en stund siden :) .

• 1 year later...
Skrevet

litt gammel tråd, men du nevner en produksjonsfeil her, du fikk ikke beskjed om hvilke modeller som hadde denne feilen? jeg har nemlig dette problemet på bilen min nå, og det er en 94 modell. har bestillt ny tenningslås, men er denne nødvendig å bytte om det bare er rattlåsen som er ødelagt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...