Loffen Skrevet November 30, 2007 Share Skrevet November 30, 2007 På min 1992 e36 tar panseret såvidt borti viskerarmene når jeg åpner det. En mekaniker mente det kanskje var den gummigjennomføringen som var slitt (kjøpt ny, samt ny skive), eller så sitter ikke armene skikkelig montert. Hvordan skal jeg angripe dette problemet? Lurer også på hvilke NGK-plugger jeg kan bruke på bilen? M50B20 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magge Skrevet Desember 1, 2007 Share Skrevet Desember 1, 2007 samme som på e34. Viskermekanismen er en svakhet. Den må vel kanskje byttes. Du kan jo alltids prøve å justere litt opp panseret i bakkant. Der hvor de selger plugger har de nok en liste, så du finner hvilke du skal ha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Desember 1, 2007 Share Skrevet Desember 1, 2007 Når det skjer på e39 så vil bytte av visker rele gjøre at de stopper på riktig plass på ruta,muligens samme på din ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Skrevet Desember 1, 2007 Share Skrevet Desember 1, 2007 På min bil var det vindusviskerarmen som var blitt bøyd med årene. Den stikker lengre ut fra ruta enn den skal. Kjøper du ny vindusviskerarm er du kvitt problemet. Dessuten skal det mer til før viskeren hopper bortover ruta når du visker fordi det blir mer press på ruta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marararius Skrevet Desember 1, 2007 Share Skrevet Desember 1, 2007 Ja jeg har samme problemet med venstre viskerarm. Den hopper bare bortover ruta, og den er helt løs. Vet ikke om det er festet på den som er gåent, eller noe pakning nedi der eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Skrevet Desember 1, 2007 Share Skrevet Desember 1, 2007 Armen sitter på en stjerne, festet med en mutter. Er den løs kan det tyde på at den ikke er "tredd" helt på, og mutteren må strammes. Uansett ville jeg bare ha byttet hele armen! Du aner ikke for en forskjell det ble! Var venstre arm på min bil også som var gåen. Ikke bare var selve armen blitt bøyd, men fjæra inni som presser viskeren mot ruta var mye strammere. Sier seg selv at ting blir bedre da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marararius Skrevet Desember 1, 2007 Share Skrevet Desember 1, 2007 Ja jeg får stikke opp på Schmiedmann til mandag å høre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jolly Skrevet Desember 1, 2007 Share Skrevet Desember 1, 2007 Sjekk her : http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... ?dokid=149 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marararius Skrevet Desember 1, 2007 Share Skrevet Desember 1, 2007 Til e36 å ? Men problemet er jo ikke at den ikke funker. Den bare er løs. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loffen Skrevet Desember 1, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2007 Har merket at spesielt høyre visker har dårlig press mot ruten. Men hvordan tar jeg av viskerarmene? (Tenker på de som holderen viskeren) Angående tennplugg: NGK BKR6EK? Har lest noen tråder her om at dette er veien å gå... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Skrevet Desember 1, 2007 Share Skrevet Desember 1, 2007 Det var den jeg pratet om som sitter tredd på en stjerne, og festet med en mutter. Se i enden av armen. Det er en liten tropp over mutteren. Tror det er en 13 mutter om jeg ikke tar helt feil? Bare vær nøye når du setter den på igjen. Den må trees skikkelig nedpå stjernen, og det kan være litt vrient. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loffen Skrevet Desember 1, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2007 Åja, så jeg skrur først av mutteren, så fjerner jeg armen? Syns det virket urimelig trangt der for at en pipe i str13 skulle få plass, men skal sjekke igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Skrevet Desember 2, 2007 Share Skrevet Desember 2, 2007 Jupp! Ganske enkelt. Det er også en skive under mutteren forresten. Det glemte jeg å si. At størrelsen på den mutteren er 13 kan jeg ikke garantere da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Desember 3, 2007 Share Skrevet Desember 3, 2007 tipper du må skifte hele giroverføringen, det er ikke mulig å skifte bare på en side. Jeg har just gjort dette på e36 og skal nå ta en e34 også. Det var sabla trangt men med litt tålmodighet og lirking klarer man det. Et tips er å få tak i brukt fra en delebil som ikke er gått så langt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Analex Skrevet Desember 3, 2007 Share Skrevet Desember 3, 2007 Hadde samme prob. på min e36, skulle bare stramme litt til, og *snap* her knekker jeg hele driten... Å bytte viskermekanisme er ikke noe du vil bruke en dag på. Trangt og blødende hender samt sprengt stemme etter all banninga. Vær forsiktig når du strammer muttern Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå