Gå til innhold

Turbo'n røyk

TD
 Share

Anbefalte innlegg

har en E46d som turboen røyk på. Tror ikke at jeg har blåst motoren. Selv om den gikk på olja fra turbo'n en stund. Noen som veit om et firma som er flinke til å oppgradere motoren. Vil ikke bare bytte turbo, vil sjekke og bytte ut nok motordeler slik at jeg får 300-350 ærlige hester. Motoren må jo ut for helsjekk alikevel. I samme slengen så hadde det vært fint om noen veit om noen flinke automatkassefolk, skal sjekke med Rats på mandag. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal nok gjøre MYE for å kunne doble effekten på 320d og fortsatt ha den driftssikker.

jepp, jeg må nok det, men er det umulig? Jeg har ikke drevet med trimming av BMW, men har trimmet andre biler. Tror at det vil være mulig gjennom å bytte ut stempler, råder, styringssystemer osv. Det er vel mulig BMW har noe liggende på hyllene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vell litt med hvor mye dieselpumpa klarer være med å, kjenner ikke til dieseltrimming men veit det er en del som bare chipper disse. det er mye og tenke på trur jeg og vanskeligere i og med det ikke er bensin. tenker da på at kompresjonen tenner jo dieseln og at du kan vel ikke tukle så mye med den.

må da være billigere sette i en litt større diesel enn og kjøpe eventuelt alt du trenger fra bmw etc??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sikkert billigere å sette inn en større motor, men de jeg har snakket med i dag av dieseltrimmere mener at det skal være mulig å oppnå 250 - 280 hk uten at det går utover driftsikkerheten. Stikkord er: større turbo, endre motorstyring, andre injektorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du har sikkert klart og forbedre ytelsen mye med og gjøre det, det viktigste blir vel da og finne en turbo som er rett i forhold til det du vil. med tanke på eksosflow osv. uansett hadde jeg skulla begynt med dette ville jeg aliert meg med noen som er ekspert på diesel motorstyringer etc så du ikke påkoster masse uten å komme noen vei. spennende uansett med tanke på at jeg har ikke sett så mange dieseltrimmede prosjekter over chipptrimmstadiet 8)

Lykke til uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...