Gå til innhold

Skinntrekket i dørene glipper, kan dette fikses på noen måte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Det har seg slik at skinnet i dørtrekkene har begynt å slippe taket, og da lurer jeg rett og slett på om dette kan fikses på noe vis. Kan det bare være nok å påføre ny lim og strekke skinnet på plass igjen? Eller må dette bare byttes ut?

Skrevet

Det kan nok gå an å lime det på igjen hvis man er litt fingernem. Hvis det har løsnet midt i og skinnet rundt sitter godt, kan det være en ide å sprøyte inn lim med en doktorsprøyte som du kjøper på apoteket. En salmaker kan sikkert også reparere dette.

Skrevet

Ja det er det som er tilfellet, det er bare løsnet rundt dørhåndtaket og området rundt der. Det er litt irriterende at det plastdekselet rundt dørhåndtaket ikke vil sitte skikkelig fast siden skinnet har gitt etter.

Men er det bare å peise litt lim inn og presse på plass? Eller må man varme det opp og strekke skikkelig etc?

Salmaker? Hva er det for noe da? :)

Skrevet

hm, hvordan skal jeg få press på det da? Må jo sørge for å få presset på de rette plassene, holder vel ikke med bare å slenge noe tungt oppå panelet.

Skrevet
hm, hvordan skal jeg få press på det da? Må jo sørge for å få presset på de rette plassene, holder vel ikke med bare å slenge noe tungt oppå panelet.
vær litt oppfinnsom da...
Skrevet

plasser noen glass opp ned på et bord, så legger du dørtrekket oppå og glass igjen på toppen. aller øverst legger du noe flatt og tungt som gir jevnt press. sett glassene der du trenger press og der det trengs avbalansering. legger du f.eks en bordplate oppå glassene kan du legge 2 av sommer dekkene på toppe, det skulle bli bra så lenge det ikke velter :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...