Gå til innhold

BMW E-30 320 med motor som stopper etter 2 minutter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en BMW 320, E-30 87 mod. Forrige uke så stoppet den, og etter feilsøking fant jeg ut bensinpumpen gikk rundt, men den pumpet ikke noe bensin. Jeg fikk tak i en brukt pumpe som jeg testet fungerte som den skulle. Satte på den, men fikk ikke noe liv. Jeg byttet ut "hjernen" som sitter i hanskerommet, og da fikk jeg tenning, men den startet ikke. Jeg prøvde å starte den en halvtime senere, og da startet den og gikk ca 2 minutter før den stoppet igjen. Dette gjentok seg da jeg prøvde senere. Etter at den stopper, så får man ikke start på den igjen. Hvis man venter 5 min, så starter den, og går i et minutt eller to..

Er det noen som har noen tips om hva dette kan være? Jeg står litt fast her..

PS: Jeg har prøvd å helle kondensfjerne i tanken og fylt om litt mer bensin. Dette virket ikke umiddelbart i alle fall.

Skrevet

Høres ut som den får for mye guffe og drukner. Derfor får du ikke start på den igjen. Men nå det har fordampa noe så får du start på den igjen. Med samme resultat som sist. Bensintrykksregulator kan være en luring, du skal ha ett trykk på 2.5Bar. (går igrunn utifra at du har skaffet bensinpumpe som egentlig er for M20B25 og ikke M20B20 som du har og at btr'n har tatt kvelden)

Skrevet

Hei!

Takk for kjapp tilbakemelding.

Kan godt hende at jeg har feil bensinpumpe.. Den kommer fra en 84 modell e-30 320. Vet ikke om det er M20B25 eller M20B20. Vet du noe om det? Eller har jeg akkurat byttet bensintrykksregulatoren. Tror du at den kan ta kvelden så fort om det er feil pumpe?

Skrevet

Om den kommer fra 320 så er det rett ja.. M20B20 og M20B25 er bare motorkoder, B20 er 2liter og B25 er 2.5liter. Så veit du det;) Bensintrykksregulatoren din fungerer sikkert ypperlig da. Da har jeg ikke fler teorier i farten.

Skrevet

Takk for info :)

Jeg tror du helt klart er inne på noe med at den får for mye bensin. Den brukte nemlig veldig mye bensin før den stoppet også. Og da gikk den ikke som den skulle. Gikk veldig ujevnt under 3000 omdr, og hadde ikke noe gasspådrag i lavt turtall. Virket som om den druknet. Vet du hvilke andre deler som justerer bensinmengden motoren får? Stemmer det at luftmengdemåleren justerer det? Jeg har en ekstra liggende som jeg kan prøve.

Skrevet

ja. Du skriver 87 , men både prefacelift og facelift ble levert dette året. Disse motorene har to forskjellige styringer og kan være nyttig og vete hvilken styring du har.

Skrevet

ok. Nydelig valg av E30 forresten! Denne styringen har ikke lambda og du har da ingen bensinjustering der. trykket bensinen har blir justert via bensintrykksregulator, mengden blir justert ved posisjon av gasspjeld (gasspjeld bryter) og LMM har og en innvirkning på bensinmengde (om jeg ikke tar helt feil), går ann og prøve og bytte LMM siden du hadde en liggende.

Men jeg kan dog ikke garantere resultat.

Skrevet

Nå prøvde jeg å bytte LMM, men den stopper fortsatt etter 2 minutter ca.. Har noen noen tips om hva jeg burde sjekke, og hvordan jeg skal sjekke det?

Veldig takknemlig for innspill :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...