Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg hadde bimmern min en e30 med m20 b25 motor på eu kontrol. den skulle vist nok ha kat. men den hadde vist for høy co. 4,9 og det skal vist være 0,5. motoren er nylig overhalet , med det meste nytt, stemp ring lager osv osv. bilen jik lit ujevnt på tongang i starten, hva kan jeg gjøre for og få co2 ned. må jeg bytte kat, lamndasonde. lmm osv for at det skal bli bra??? alle lekasjer i luftslanger skal være tette etter en runde med sika..er det noe annet som kan gjøres for og få den ned... noen tips?? eller noe gode råd

:wink:

Skrevet
du har en bandingsskrue på LMM'en din, men du burde kanskje hatt en kat

skrue ? hvor? jeg regner med det er kat på den me er kanje ikke noe futt i den lengere, det er to potter under bilen i tileg til den som er bak, er en av dem kat?? vilken?? første eller andre eller er det ikke kat???

Skrevet

er bare å koble fra slangen som går inn på toppdekselet (veivhusventilasjonen), men du må blende slangen å høle i toppdekselt. så får du ned COèn

Skrevet
er bare å koble fra slangen som går inn på toppdekselet (veivhusventilasjonen), men du må blende slangen å høle i toppdekselt. så får du ned COèn

ja faen, blende oljedampen er en smart løsning. men har det noe for seg siden motoren ikke er noe slitt? den er jo nyoverhalet. jeg veit dem jorde det på slitte biler før i tida... jeg bare lurer

Skrevet
nlndingsskrue for luft og bensin på lmm etter luftfilteret, har du en 89mod skal du ha kat

okey,men jeg bare lurer hvor den skruen er på lmm..

ellers takk for alle svar :D

Skrevet

Du kan også plukke ut luftfilteret ditt rett før du skal ned og måle co2 også kan du kjøre det veldig god og varm. dette skal hjelpe på co2.

Gjorde det på min E21 med m20b20 motor og det hjalp.

Fikk tipset av en lærer jeg hadde i motorlære på teknisk fagskole så dette burde funke for deg også 8)

Skrevet
nlndingsskrue for luft og bensin på lmm etter luftfilteret, har du en 89mod skal du ha kat

Sitter under en rød eller blå plast propp. Eller gjør en halv tank med E85 susen.

Skrevet
Er motoren HELT nyoverhalt så bruker den litt tid på å gå seg til. Tenker da på honeriper å slikt.. Men viss den jager på tomgang så må nok tomgangsmotoren vaskes/byttes.

okey, den jager faktisk lit så skal prøve og vaske eller bytte den, har flere av den.. takk for tips

Skrevet

Sitter under en rød eller blå plast propp. Eller gjør en halv tank med E85 susen.

okey :) hvor får jeg tak i e85
Skrevet
Du kan også plukke ut luftfilteret ditt rett før du skal ned og måle co2 også kan du kjøre det veldig god og varm. dette skal hjelpe på co2.

Gjorde det på min E21 med m20b20 motor og det hjalp.

Fikk tipset av en lærer jeg hadde i motorlære på teknisk fagskole så dette burde funke for deg også 8)

okey takk for tipse. :D

Skrevet

okey :) hvor får jeg tak i e85

På bensinstasjonar som har E85 f.eks ;) Men er vel ikkje så mange av dei foreløpig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...