er1k Skrevet Desember 3, 2007 Skrevet Desember 3, 2007 Når jeg kjørte til jobb i dag funka bilen heilt fint(stått i garasje). Når jeg skulle kjøre hjem fra jobb trakka jeg clutchen heilt i bunn. Etter en goood stund når bilen var blitt varm tok clutchen, men den tok heilt inne. Prøvde bilen no men funka lika dårlig. Ka kan problemet være? Det er ca -1 grad på vestlandet for tiden.. Trenger hjelp, og det fort:)
Frode_E30 Skrevet Desember 3, 2007 Skrevet Desember 3, 2007 Vet ikke 100% sikkert om det er hydraulisk clutch på 318, men hvis det er det så kan det være lekasje på slavesylinderen. Prøv å lufte clutchen. Sjekk først om du har nok bremseveske i beholderen.
er1k Skrevet Desember 3, 2007 Forfatter Skrevet Desember 3, 2007 Vet ikke 100% sikkert om det er hydraulisk clutch på 318, men hvis det er det så kan det være lekasje på slavesylinderen. Prøv å lufte clutchen. Sjekk først om du har nok bremseveske i beholderen. Bremseveska var på minimum.. har fylt den opp igjen. Kan det være lekkasje noen plass? Jeg har 320.
D.Toft Skrevet Desember 3, 2007 Skrevet Desember 3, 2007 kan være lekkasje... bare hold øye med vesken.. virker bremsene som dem skal? ikke noe myk pedal?
Bimmerlars Skrevet Desember 3, 2007 Skrevet Desember 3, 2007 Sjekk hoved og slavepumpe for lekkasje. Alle E30 har hydraulisk clutch
er1k Skrevet Desember 4, 2007 Forfatter Skrevet Desember 4, 2007 Bremsene virker ok. Snakka med en på bilverksted og han sa det samme som Bimmerlars skreiv. Og at visst eg bare lufta klutsjen så ville eg få klutsjen igjen hvertfall. Men har noen ett bilde der det viser hvor den skruen er?? -Takk for all hjelp!
D.Toft Skrevet Desember 4, 2007 Skrevet Desember 4, 2007 har ikke bilde, men, du finner clutch pumpen på girkassen, fører siden. rett med slangen til der bremsevesken går inn på pumpen, der er en nippel, sikkert med gummihette på. du finner den med en gang... vær 2 stk når lufter..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå