Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er den gjort om til 2,7l er det nok bytta veiv (mest trolig) ETA eller m21 Diesel veiv. da har du nok heller ikke orginalråder, dette er noe du bør vite før du mottar evt tilbud på deler. så slipper du sitte med ting du ikke har bruk for :).

Skrevet

Du trenger nok ikke nye råder selv om den er kjørt oljetørr. Det holder vel å bytte rådelagrene..

Skrevet

Oxygaxe: tenkte meg det;) har lest litt om det her inne, skal prøve å finne dt ut;)

Pilsen: hadde vært fint! kjekt om du som (antakelig?) bor i nærheten av fagernes hadde hatt det! spart seg for litt kjøring:)

bogen: Var en skrivefeil;) forandret til rådelager nå;)

til dere andre er det fortsatt bare å si ifra om dere kankje har noe jeg kan bruke;)

Skrevet

den blir dyr å sette i stand om det verken er vippearmer eller vippearmaksel til den:S... 1 stk vippearmaksel er 730 kr på gsbildeler og en komplett vippearm er ca 280 kr pr stk... det blir i underkant av 5 tusen det:S

• 2 weeks later...
Skrevet

Har en nyoverhalt m20b20 topp, altså ny kam og nye vippearmer, stenger og oljerør.

Men det som er greia er at stakkaren som kosta i stand denne toppen, oversåg en liten sprekk mellom forbrenningsrom og vannkanal...

Så alle delene er praktisk talt som nye!

Alle delene er like på b20 og b25, bortsett fra kam og ventiler.

Delenr. på b20 kam er: 11311716139

Delenr. på b25 kam er: 11311716138

Ref: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=25

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=25

Men jeg har ingen anelse om hva som er forskjellen på de to kammene.

For alt jeg vet er det ikke sikkert det utgjør noe merkbart??

Her har du ihvertfall bilder:

DSC00374.jpg

DSC00691.jpg

DSC00692.jpg

DSC00688.jpg

DSC00690.jpg

Skrevet
den blir dyr å sette i stand om det verken er vippearmer eller vippearmaksel til den:S... 1 stk vippearmaksel er 730 kr på gsbildeler og en komplett vippearm er ca 280 kr pr stk... det blir i underkant av 5 tusen det:S
1 stk kam+2 stk vippearmakslinger+12 stk vippearmer koster tilsammen 1569+moms hos koed.
Skrevet

Etter omregning til norske kroner + norsk moms og frakt vil det kanskje lønne seg å kjøpe fra schmiedmann. Sjekk link.

Kamakselsett M20B25 Schmiedmann

Men fremdeles vil man trenge oljerør og eksenter-skiver som sitter på vippearmene.., og da havner man nok på et sted mellom 3 og 4000kr til slutt, uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...