Olelink Skrevet Desember 3, 2007 Skrevet Desember 3, 2007 På sen sommeren sommeren som var var jeg på vei hjem etter og ha fått polert bort støv fra lakkeringen av bilen. Etter 600m begynte den og fuske, men livnet i igjen og gikk greit i 400m, var oppoverbakke foresten men kjørte rolig siden bilen var bare lunken. Så fusket den igjen og stoppet. Sto en stund og filet med starteren og den startet igjen og gikk normalt i noen hundre meter igjen. Men så stoppet den igjen og da tente den ikke engang. Startmotoren gikk som bare det så det var ikke strømmangel. Bilen ble tauet hjem og satt på lading. Begynte dagen etter å feilsøke og fant etterhvert ut at bensinpumpa ikke gikk. men fant ut at rele og ledningsnett var ok. Fikk tips om at DME kunne være fuktig så plukket ut den men så ingen tydelige tegn på fukt, men mye dritt og sarv som var samlet rundt. Bestilte time hos verksted og regnet med en dyr måned ( åver 11 000 for ny DME ) men som ett siste fortvilt forsøk satte jeg DME en inn igjen og vred om nøkkelen, biln startet og kunne etter en test tur konstateres og gå som den skulle. Avlyste verksted timen og merket ikke noe mer...... men for en måned siden skulle jeg vaske bilen, bilen startet og jeg kjørte hjemmover, så fikk den samme symtom igjen. stoppet med en gang og tenkte det måtte være fukt denne gangen også, motoren gikk veldig ujevnt på tomgang og etterhvert hørtes det ut som når de varmer opp løpsbiler varierte med åver 1000rpm. men etter 10 min var den som før og etter dette har jeg ikke merket noen ting.... I begge tillfeller har det vært snakk om vann, Første gang skulle jeg skylle av poleringsmiddel med en hageslange og andre gang var det høytrykksvask ( Men her trodde jeg at jeg var forsiktig med å spyle for store mengder ned frafrontrute). og i begge tilfeller har varme-vifta oppført seg rart, luktet dampet vann og gått treigt. Flere som har vært borti dette???
Olelink Skrevet Desember 3, 2007 Forfatter Skrevet Desember 3, 2007 .....Er en 325 e36 1991mod. Syns kanskje Motronic'en sitter litt utsatt til......
Fliid Skrevet Desember 3, 2007 Skrevet Desember 3, 2007 Dette forekommer. Ikke så sjeldent heller igrunn som man skulle tro. Er ell noe pakningsvesen rundt dekselet som ligger forran DME, nytt deksel f.eks kan vell gjøre susen;) Problemet er jo at det ikke er tett lenger, som det skal egentlig være.
Olelink Skrevet Desember 4, 2007 Forfatter Skrevet Desember 4, 2007 det kan ikke være en dreneringskanal som er tett eller noe da, siden det ser ut til at også varme vifta blir våt....??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå