Øyvind F Skrevet Desember 4, 2007 Share Skrevet Desember 4, 2007 Hei! Når eg setter varmeaparatet på synes eg det virker som om det er heilt gåent. Det virker som om vifta går som den skal, men det "blåser" liksom ikkje noe varm luft ut, nesten ikke luft i det heile tatt., fordi om det står på fullt. Noen som har vært borti dette før? hva kan problemet være? 1996 318is Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Desember 4, 2007 Share Skrevet Desember 4, 2007 har du klima ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Skrevet Desember 4, 2007 Share Skrevet Desember 4, 2007 Siden det nesten ikke kommer luft i det hele tatt, så er pollenfiltret tett og må byttes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Singda Skrevet Desember 4, 2007 Share Skrevet Desember 4, 2007 har samme problem=P hvor ligger pollenfilteret? vanskelig å komme til osv? tror jeg må bytte det i samme slengen som toppakning, Jeg hadde ikke varme i appurates pga gåen toppakning at det kom eksos i kjølesystemet som bare f... men tror ikke det har noe med at det blåser svakt i appuratet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Desember 4, 2007 Share Skrevet Desember 4, 2007 har muligens samme problem, lufta som kommer er varm, det er ikke problemet, men det virker som om at mengden luft er så liten. Så en DIY guide på nett om skifte av filter men det filtret var ikke der på min Heller ikke Steinkjer bil kunne finne noe luft filter....... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind F Skrevet Desember 4, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2007 har du klima ? Har aircondition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin BH Skrevet Desember 4, 2007 Share Skrevet Desember 4, 2007 Jeg har for noen dager siden skiftet pollenfilter på min bil, og det var ganske greit. Ta av bandene som hanskerommet henger i og klipsene i bunnen slik at du kan ta det bort. Så tar du bort trekket so er over hanskerommet. Demonter deretter alle skruer som holder ventilasjonsrøret som er bak hanskerommet slik at du kan ta det bort. Da kan du ta bort dekselet som ligger på høyresiden av midtkonsollen. Nederst og innerst finner du en styreenhet som du tar ut med kapblene i. Det siste du gjør da er å skru ut en skrue som står nederst på et hvitt deksel, som har en vrider øverst på dekselet som vendes mot klokken. Bak den er filteret. Lykke til- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Desember 4, 2007 Share Skrevet Desember 4, 2007 Når du kun har ac sitter nok filterne på viftemotorhuset under gitteret (luftintaket) mot frontrute/torpedovegg må vel av med plata i framkant av dette luftintaket også .OBS 2 typer filter rund eller firkantet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turn-in Skrevet Desember 5, 2007 Share Skrevet Desember 5, 2007 Jeg har også bare lunken luft fra varmeapparatet. Det er ikke pollenfilteret som er årsaken. Jeg mistenker at det er satt inn klimapanel beregnet for sør-europa. Jeg har også lest i et utenlandsk forum at det sitter en kamaksel lignende del (en slags ventil) et sted som ikke åpner nok og derfor sirkuleres ikke kjølevæsken tilstrekkelig i varmeapparetet. Også denne delen er beregnet for varmere land. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå