Gå til innhold

Dårlig varmeaparat!

Øyvind F
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Når eg setter varmeaparatet på synes eg det virker som om det er heilt gåent. Det virker som om vifta går som den skal, men det "blåser" liksom ikkje noe varm luft ut, nesten ikke luft i det heile tatt., fordi om det står på fullt.

Noen som har vært borti dette før? hva kan problemet være?

1996 318is

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har samme problem=P

hvor ligger pollenfilteret? vanskelig å komme til osv?

tror jeg må bytte det i samme slengen som toppakning,

Jeg hadde ikke varme i appurates pga gåen toppakning at det kom eksos i kjølesystemet som bare f...

men tror ikke det har noe med at det blåser svakt i appuratet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har muligens samme problem, lufta som kommer er varm, det er ikke problemet, men det virker som om at mengden luft er så liten.

Så en DIY guide på nett om skifte av filter men det filtret var ikke der på min :-P

Heller ikke Steinkjer bil kunne finne noe luft filter.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har for noen dager siden skiftet pollenfilter på min bil, og det var ganske greit.

Ta av bandene som hanskerommet henger i og klipsene i bunnen slik at du kan ta det bort.

Så tar du bort trekket so er over hanskerommet.

Demonter deretter alle skruer som holder ventilasjonsrøret som er bak hanskerommet slik at du kan ta det bort. Da kan du ta bort dekselet som ligger på høyresiden av midtkonsollen.

Nederst og innerst finner du en styreenhet som du tar ut med kapblene i.

Det siste du gjør da er å skru ut en skrue som står nederst på et hvitt deksel,

som har en vrider øverst på dekselet som vendes mot klokken.

Bak den er filteret.

Lykke til-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også bare lunken luft fra varmeapparatet. Det er ikke pollenfilteret som er årsaken. Jeg mistenker at det er satt inn klimapanel beregnet for sør-europa. Jeg har også lest i et utenlandsk forum at det sitter en kamaksel lignende del (en slags ventil) et sted som ikke åpner nok og derfor sirkuleres ikke kjølevæsken tilstrekkelig i varmeapparetet. Også denne delen er beregnet for varmere land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...