BimmerKing Skrevet Desember 4, 2007 Skrevet Desember 4, 2007 Har en 318 iS som fusker endel. Noen ganger er det helt borte, snadre ganger kommer det med en gang jeg starter kjerra. Det som gjør det hele merkelig er at når den har dette fuskeriet sitt så må jeg ha pådrag for å få den til å gå. Den her ikke drag i det hele tatt på konstant gass... Må sitte å pumpe for å få den til å gå skikkelig. Med en gang den får litt turtall, så går den som en kule.. Kan dette f.eks være luftmengdemåler el.l? Kan jeg bruke luftmengdemåler fra f.eks en vanlig 318i for å teste?
Dirty Skrevet Desember 4, 2007 Skrevet Desember 4, 2007 Skal vi se! ville skjekket Lmm lambdasonde Falskluft (morkna slange) coiler ja kom ikke på mer i farten! Lmm fra en 318 passer til 318is!
BimmerKing Skrevet Desember 4, 2007 Forfatter Skrevet Desember 4, 2007 Var faktisk og fikk diagnosetestet den nå... Nevnte lambda og en eller annen luftesak til bensintanken som ligger under lmm'en... Aldri hørt om før. Der ligger det visst en magnetventil. De to feila som kom opp på motordiagnosen var altså: 1. lambdasonde, men det var ikke definitivt, kunne være forskjellig annet også. 2. Den magnetventilsaken under lmm'en. Det kunne også være plugger påsto han jeg snakket med. De er visst VEEELDIG følsomme på pluggene disse bilene. Dette er service det Kjørte bare innom VikeBil, spurte om de hadde tid til en diagnosetest. Da fikk jeg beskjed om at det var bare å svinge bilen inn i hallen. Det hele var gjort på noen få minutter Så da fær jeg begynne å nøste i en ende og sjekke plugger - lambdasonde - og evt den magnetventilen(hvordan skal jeg få sjekket den???) og lmm... Finnes vel sikkert en sånn ett eller annet sted rundt her
BimmerKing Skrevet Desember 4, 2007 Forfatter Skrevet Desember 4, 2007 Nå har jeg byttet plugger og det ble ikke BEDRE for å si det mildt... Dette er rett plugger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå