Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle skifte bremserør på en e46 touring fra -01 pga rustangrep bak!

Fikk bilen inn i garasjen med grav, og gikk under og fikk helst sjokk! Må vell ned med dieseltank, får å skifte røyra? kansje mer også?

Så jeg nøyde meg med å pusse vekk all drit hvor det var rust, og malte over med bengalack! det var tross alt bare den gamle tectylen som hadde løsna fra røret.. så nå blir det etterkontroll på eu`n

ble litt jalla mix dette, men herregud sier jeg bare! det er måte på hvor komplisert ting skal være nå til dags!

Også vil jeg bare få si at BMW har laget en helt ufattelig dårlig patent på føleren som sier fra når bremseklosser er slitt! det er kun på ene siden bak, og den henger i en talentløs klipps! da jeg skulle skifte klosser, så hang noe av føleren igjen på gamle klossen, så den var tilnærmet umulig å feste i den talentløse klipsen på den nye klossen...

Skjennerellt en ganske vanskelig bil å skru på synes jeg :?

Skrevet

Det virker vel mere som du er noe noe under middels dyktig som mekaniker kansje ,da di "talentløse" konstruksjonene du nevner er slik di har vært konstruert på BMW og mange andre bilmerker i lang tid .Men hvis du har noe vanlig verktøy og kjøper riktige deler lar det seg greit fikse uten jalla mix.

Skrevet

Jeg har nok verktøy til å demontere hele bilen om det så var!

Men fikk bare litt sjokk da jeg kom under bilen å så hvordan røyrene var lagt opp! hvor mye må egentlig demonteres for å skifte disse bremserørene bak?

Å angående denne bremseklossføleren, så syns jeg dem kunne sendt med ny føler med bremseklossene, da den gamle føleren gikk i oppløsning og hang delvis igjen på gamle bremsekloss! det synes jeg var en virkelig dårlig patent av BMW! finnes andre alternative måter og montere en slik føler! På volvo f.eks har di ett greit opplegg på akkurat det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...